Sida 1 av 1

Maximal effekt,minimalt varv

Postat: 02 maj 2013, 16:53
av Mr F
Söker trimmrecept som rubriken lyder..
Tycker det är svårt att få en 1hk cylle till sachs att vakna till liv.... Blir oftas massa brölande ur förgasaren men ingen vidare ork...
Så tips motages tacksamt på porttider o dyl.
PS.byta cylle till en köpt 60cc går bort för då har jag ju inte lärt mig nåt
Med vänlig hälsning,Fredde

Postat: 02 maj 2013, 19:13
av Jerka_59
Mitt förslag ger inte så mycket egen arbetsinsats

Skaffa dig en 2,4 hk membrancylinder, borra upp den till 60cc, monteras
med 12 mm förgasare och original avgassystem

Kompisen åker med den setupen och på hans 4 växlade motor med drevning
14-34 på 19 tums hjul så ger det ca 55-60 km/h med ett riktigt bra botten-
vrid

Postat: 02 maj 2013, 20:06
av Vegge
Jag gjorde en cylle för främst lågvarvsegenskaper. Hade den som vintermoppe och åkte i djupsnö med, orkade riktigt bra faktiskt.

38,5mm borr, filad 8.5mm förgasare, höjd spol till 121grader, avgas 138, insug 135, breda portar och högkomp-topp. Hade den på en 3pet sachs, maxvarv 8500rpm vid 65,1km/h.

Postat: 02 maj 2013, 20:40
av Conrad Engström
Min F50 glx Filad orginal enhästare 14 mm Delorto Ca 80 km

Cylindern uppskuren undersida i insugningsröret och justerad. Lyft 2 mm. Utblåset höjt och bräddat.