Efter en stunds funderingar.
Postat: 11 maj 2013, 20:28
När jag vridit och vänt på tyskcyllen till ilon ett tag tog nyfikenheten över. Fram med gradskivan,här ska mätas durationer. 120 grader på spolarna såg väl hyggligt ut men en avgasport på 145 grader !!! Nej,nej,nej. Inte konstigt att det aldrig blivit någon riktig snurr.
Efter en stunds filande hamnade den på 165 grader,får räcka så länge. Passade även på att bredda lite. Insuget har ju en bra storlek sen förut och durationen fixas lätt med en lucka i kolven,7mm fick det bli. Jaha då återstår bara provkörning så bort med puchcyllen på monarscootern och dit med tysken fortfarande ihop med ett topplock från puch(kanske maxi)
och bing ubåt och jamarcoldämpare. Resultatet blev en klart varvvilligare och rappare motor än tidigare försök med tysken . Har inte provkört så hårt än då jag satte i nya kolvringar men med drevning 13/24 har jag åkt nästan 60 utan att varva ur för fullt så lite mer finns nog att hämta. Drar fortfarande bra på låga varv.
Efter en stunds filande hamnade den på 165 grader,får räcka så länge. Passade även på att bredda lite. Insuget har ju en bra storlek sen förut och durationen fixas lätt med en lucka i kolven,7mm fick det bli. Jaha då återstår bara provkörning så bort med puchcyllen på monarscootern och dit med tysken fortfarande ihop med ett topplock från puch(kanske maxi)
och bing ubåt och jamarcoldämpare. Resultatet blev en klart varvvilligare och rappare motor än tidigare försök med tysken . Har inte provkört så hårt än då jag satte i nya kolvringar men med drevning 13/24 har jag åkt nästan 60 utan att varva ur för fullt så lite mer finns nog att hämta. Drar fortfarande bra på låga varv.