Sida 1 av 1
Puchcylle
Postat: 19 maj 2013, 17:46
av ilo55cc
De häringa 41mm fläktkylda cyllarna som säljs hos bl.a puchverkstan är DET en standardcylinder,alltså samma som 40mm, som borrats ytterligare med lövtunnt foder som följd eller är det en helt annan?
Ursäkta missade ett det i första meningen.

Postat: 21 maj 2013, 16:46
av ilo55cc
Ingen som vet?
Postat: 22 maj 2013, 08:42
av P-plats.se
Med 95% säkerhet så kan jag säga att det är samma, kommer dock dröja ett tag innan Puchverkstan får in nya.
Dom trodde att dom skulle komma in först till hösten.
Postat: 22 maj 2013, 11:04
av Patrik
Jag har hört 5% annat.
Men som sagt, bara hört.
/ P
Postat: 22 maj 2013, 14:32
av erlan
om nu någon är tillräckligt intreserad för att jämföra, mät durationer ochså.
det går att bearbeta likadana ämnen så dom får olika durationer och därmed olika trimningsgrad.
erland
Postat: 22 maj 2013, 15:13
av pangerva
Jag har en sådan cylle.
Är dock inte bevandrad i durationsmätning.
Inte ännu i alla fall.
Tag gärna emot undervisning i frågan!
Postat: 22 maj 2013, 18:07
av ilo55cc
pangerva skrev:Jag har en sådan cylle.
Är dock inte bevandrad i durationsmätning.
Inte ännu i alla fall.
Tag gärna emot undervisning i frågan!
Hur ser fodret ut är det tunnt som papper eller törs man använda den.
För att mäta durationer sätter du cyllen på lämplig motor och en gradskiva på vevaxeln,sen är det bara att rotera motorn och se hur många grader respektive port har öppet.
Postat: 22 maj 2013, 19:44
av billykid
Hur ser fodret ut är det tunnt som papper eller törs man använda den.
Min erfarenhet är iaf. den när det gäller Sachs cylindrar är att dessa blir för tunna i fodret vid kraftig trimning...
Kommer inte att trimma Sachs 60cc. Rekommenderar ej detta alls vid pirat Copys... tveksamt även med Tyska 4,2 HP...

Postat: 22 maj 2013, 21:17
av pangerva
ilo55cc skrev:pangerva skrev:Jag har en sådan cylle.
Är dock inte bevandrad i durationsmätning.
Inte ännu i alla fall.
Tag gärna emot undervisning i frågan!
Hur ser fodret ut är det tunnt som papper eller törs man använda den.
För att mäta durationer sätter du cyllen på lämplig motor och en gradskiva på vevaxeln,sen är det bara att rotera motorn och se hur många grader respektive port har öppet.
Jag kan mäta till helgen!
Postat: 02 jun 2013, 16:44
av ilo55cc
Pangerva, hur går det med mätningen?

Postat: 03 jun 2013, 07:27
av pangerva
Fan, det har jag glömt.
Det får bli till långhelgen. Skicka gärna ett PM torsdag -lördag så bör jag komma ihåg.
Per
Postat: 06 jun 2013, 13:24
av pangerva
ilo55cc skrev:Pangerva, hur går det med mätningen?

Borr 41 mm
Utvändigt vid "kjolen" ca 43 mm.
Alltså tunt gods där.
Det var väl bara det du ville veta.
Håll tillgodo!
Per
Postat: 06 jun 2013, 21:41
av ilo55cc
En standardcylle dom borrats ytterligare alltså.
Tack så mycket för visat intresse.
/Jonas.
Postat: 06 jun 2013, 21:57
av pangerva
ilo55cc skrev:En standardcylle dom borrats ytterligare alltså.
Tack så mycket för visat intresse.
/Jonas.
