Sida 1 av 1

Vidare Skoterett-äventyr

Postat: 14 jul 2013, 14:02
av Sprak68
Nu går faktiskt Skoteretten riktigt bra, med ny opluggad cylinder/kolv, nytt ställbart munstycke och nytt stift. Men en sak är lite märklig; oavsett munstyckesinställning så tvekar den vid gaspådrag från låga varv, precis som om munstycket vore för snålt ställt. Halvdör, liksom. Vad beror detta på? Jag har en teori om att den opluggade cylindern vid gaspådrag kräver mer bränsle-/luftblandning än vad en Encarwi 10 mm klarar av att leverera? Vad tror ni? Toppvarvet och effekten är i grunden ok.

Postat: 14 jul 2013, 14:38
av erlan
har du kvar den lilla plastbiten i botten på trottelhuset som styr luften rätt väg förbi spridarmunstycket?

erlan

Postat: 14 jul 2013, 15:18
av Sprak68
Nu förstår jag nog inte riktigt vad du menar? Kan du ordna en bild? Märker också att motorn svarar acceptabelt när den är kall, men när den gått sig varm börjar den bli svår.

Postat: 15 jul 2013, 20:41
av Sprak68
Ingen som kan förklara lite mer ingående så jag vet vad jag ska titta efter...?