Vev till EKF?
Postat: 15 aug 2013, 21:05
Min EKF har åkt med löst svänghjul en bit. Det ser inte så grannt ut där krysskilen suttit.
Det är inte våldsamt med pulver i motorn, 50 cc 6,25hk. Jag undrar om man ska köpa den "nya" rundveven från Rito och mista 2 mm slaglängd eller bara slipa in sväghkulet med ventilslippasta och dra åt ordentligt? att köpa VRMs fina vev är tyvärr inte ekonomiskt försvarbart just nu.
vad förlorar jag med de 2 mm som blir mindre, vad tjänar jag på högre vevhuskomp?
Dessutom, hur funkar de "racing"tändsystem jag ser, är det bara ljus jag mister med ett sådant?
http://www.rnmotor.eu/sachs-delar/el-ta ... dning.html

Det är inte våldsamt med pulver i motorn, 50 cc 6,25hk. Jag undrar om man ska köpa den "nya" rundveven från Rito och mista 2 mm slaglängd eller bara slipa in sväghkulet med ventilslippasta och dra åt ordentligt? att köpa VRMs fina vev är tyvärr inte ekonomiskt försvarbart just nu.
vad förlorar jag med de 2 mm som blir mindre, vad tjänar jag på högre vevhuskomp?
Dessutom, hur funkar de "racing"tändsystem jag ser, är det bara ljus jag mister med ett sådant?
http://www.rnmotor.eu/sachs-delar/el-ta ... dning.html