Sida 1 av 1
Eftersökt del
Postat: 05 sep 2013, 13:39
av testo
Nu kanske man kan börja experimentera med lite större framdrev utan
att oroa sig allt förmycket!
http://www.norscand.com/vaxelkapa-503-- ... -2639.aspx
Postat: 05 sep 2013, 13:46
av NiklasHögberg
nu sjunker nog priserna drastiskt på äkta kåpor i gott skick om dessa håller måttet!
Postat: 05 sep 2013, 13:50
av Raketsport
Härligt!

Undra när den kommer till försäljning
Postat: 05 sep 2013, 13:50
av cobra karlsson
Orginalet är väl inte så bra det heller
Postat: 05 sep 2013, 13:51
av NiklasHögberg
cobra karlsson skrev:Orginalet är väl inte så bra det heller
lika sant som de e sagt de du!
Postat: 06 sep 2013, 20:52
av andazon
Då är det väl bara att vänta på att de börjar med nytillverkning av EKF-blocken + vevparti, så är lyckan gjord ...
// Andazon
Postat: 07 sep 2013, 08:53
av Kenneth_
Inget fel på originalet ... jag har ALDRIG haft sönder en växelkåpa , hur många här har haft sönder nån ?
Väldigt trevligt att fn nästan allt går att köpa , så nu slipper man lätta på gasen när man passerat alla , utan att man kan hålla åt en bit till
tillgång och efterfrågan (se prisskillnaden på Växelförararm 3 och 4 pet)
http://www.norscand.com/mopeddelar-1997 ... 642-1.aspx
Postat: 07 sep 2013, 17:24
av erlan
jag har masakrerat en kåpa rätt så rejält med ett 15kuggat framdrev i min ungdom.
men inte värre än att ett nytt spärrstift och fästa/förstärka med plastikpadding hård fick kåpan i perfekt fungerande skick igen.
skillnaden i pris på 3 och 4 växlade delar beror nog snarare på skillnad i antal som man låtit tillverka. stora serier ger billigare styckpris.
erlan