Sida 1 av 1

Dragbulten till kopplingen på puch.

Postat: 23 sep 2013, 17:42
av volvomannen
Justerade den nya enligt den gamla, mätte med skjutmått. Fast nu var ju motorn felbyggd som nämnts i tidigare tråd, så det verkar inte lira riktigt nu ibland är det svårt med växlarna.

Är det något trick, tipps, rätt sätt att justera hur långt in man ska skruva in kulmuttern.. Typ liknade som på sachs 2vxl där man ska ställa kopplingen på den lilla skruven på kopplingstrumman?

Re: Dragbulten till kopplingen på puch.

Postat: 23 sep 2013, 19:08
av blyfot
volvomannen skrev:Justerade den nya enligt den gamla, mätte med skjutmått. Fast nu var ju motorn felbyggd som nämnts i tidigare tråd, så det verkar inte lira riktigt nu ibland är det svårt med växlarna.

Är det något trick, tipps, rätt sätt att justera hur långt in man ska skruva in kulmuttern.. Typ liknade som på sachs 2vxl där man ska ställa kopplingen på den lilla skruven på kopplingstrumman?
Studera noga vart fasningen på kopplingsarmen står när den är plan med blocket, dit ska muttern dras och låsas så får du max utslag på kopplingen.
Ett vanligt problem är att tapparna mot lamellerna i kopplingskorg och/eller centrum är lite taggigt, slipa jämnt om det inte är för mycket så fungerar kopplingen smidigt och lätt.

Postat: 23 sep 2013, 19:18
av volvomannen
Ok då är det nog några varv att skruva.... :D

Postat: 23 sep 2013, 20:38
av Puchlasse
Här kommer en bra instruktion, hade den i datorn.
Bild