Sida 1 av 2
Lite skoj...o kika på.
Postat: 24 sep 2013, 15:07
av Neifelheim
bild nr1. min amazon. ska byggas för att kunna användas. 1967.
samma. annan vinkel bara...gileran framför har en frän cylinder på 80cc.
nu vet ni vad jag ska göra i vinter ;)
Postat: 24 sep 2013, 18:52
av zappafan
Nu kommer du nog bli mer harmonisk...

Postat: 24 sep 2013, 20:12
av erlan
"nu vet ni vad jag ska göra i vinter "
1. rostskydda
2: bygga om till 2-krets bromsystem. tips: studera bromscylindern till -68 ford cortina.
3. montera växelströmsgenerator.
4. täta torpedväggens femtielva hål som tidigare ägare borrat, så värmen blir kvar??
5. Vaxa?
erlan
Postat: 24 sep 2013, 20:39
av Neifelheim
zappafan skrev:Nu kommer du nog bli mer harmonisk...

klart jag kommer ;)
erlan, tack för tipsen:D
Postat: 29 sep 2013, 14:44
av volvomannen
Gillar vindrutedekalen mycket passande på en amazon

Postat: 02 okt 2013, 10:20
av Neifelheim
insåg precis att jag får 3 pallar med delar oxå...
Postat: 03 okt 2013, 22:01
av Neifelheim
original dunken som är i reservhjuls baljan finns kvar

Postat: 10 okt 2013, 18:21
av Lolalola
Neifelheim skrev:zappafan skrev:Nu kommer du nog bli mer harmonisk...

klart jag kommer ;)
erlan, tack för tipsen:D
Du måste plocka av kofångarna fram och bak (särskilt fram) och montera att tvåtums avgassystem. Om du inte redan har åtminstone en enkel Strombergare så måste du sätta på det också. Det långa växellådslocket från 140 måste också dit och har du inga kromfälgar eller Slotmags så går det bra med 14" plåt från Mercedes från före -86. Helst från en s-klasse så du får sex tum breda. GT-ratt ser jag att du redan har.

Postat: 10 okt 2013, 18:42
av ughla
volvomannen skrev:Gillar vindrutedekalen mycket passande på en amazon

himlens helige härskare!
Postat: 10 okt 2013, 18:50
av Neifelheim
Lolalola skrev:Neifelheim skrev:zappafan skrev:Nu kommer du nog bli mer harmonisk...

klart jag kommer ;)
erlan, tack för tipsen:D
Du måste plocka av kofångarna fram och bak (särskilt fram) och montera att tvåtums avgassystem. Om du inte redan har åtminstone en enkel Strombergare så måste du sätta på det också. Det långa växellådslocket från 140 måste också dit och har du inga kromfälgar eller Slotmags så går det bra med 14" plåt från Mercedes från före -86. Helst från en s-klasse så du får sex tum breda. GT-ratt ser jag att du redan har.

Kul med folk som kan bilar, och inte först nu föränns man blivit sugen på o hålla på med det. Planen är : Hemlig! haha. slotmags vill jag inte ha, men original plåtisar, och sen moondiscs. kofångare vill jag inte ha heller, inte heller handtag. men först ska bakaxeln ses över, och fjädrar ska monteras, och sen ska motorn ses över

Postat: 26 jan 2014, 00:44
av zappafan
Besiktad & körklar?

Postat: 26 jan 2014, 08:23
av mopedus
Göra om till kortspak ska man väll inte göra heller...
Det ska ju vara låååååång....
Postat: 26 jan 2014, 12:41
av erlan
missade den här tråden i höstas. men sätt för f-n inte på mercafälgar.
det skiljer 2,3 mm i bultcirkel. så du drar bultarna sneda.
vill du ha tallriksfälgar så passar USA-ford och mopar.
vill du ha stora breda moderna fälgar så passar t,ex. jeep cherokee. och ev crysler voyager.
erlan
Postat: 26 jan 2014, 13:53
av Lolalola
Jo gör det, skillnaden märks inte om du använder plåtfälgar eftersom muttrarna centrerar hur bra som helst i kanten av konan. Jag har kört hundratals mil med såna fälgar på Amazon och jag lever än.

Fast om du råkar ha t.ex Mustang- eller Falconfälgar så är det naturligtvis bättre. Helst då Cragar SS eller American Racing.
Postat: 26 jan 2014, 16:53
av alf-johan
LYCKA TILL GRABBEN! Hoppas det blir mycket guldlek
