Puch Racing från ladugård.
Puch Racing från ladugård.
Nu har jag satt igång med ett nytt projekt (det tänkta med skarvningen av Motorhispanian och E-typen får vänta lite) och som utgångspunkt har jag en Puch Racing som kom till mig härom veckan när en lada skulle tömmas. Fast det fattas ju fortfarande en och annan del och jag lär få tillfälle att pröva svartlackerade fälgar... men lackade skärmar tänkte jag ändå ha. Färgen lär bli lila metallic eftersom jag gillar det och har en slatt kvar sen förra projektet.
Objektet, uppallat och redo.
Härlig ladugårdslort. Helt orörd.
Den tänkta drivkällan*
*Nej, skojade bara... för ödet råkade sammanföra mig med en fyrväxlad puchmotor idag.
Objektet, uppallat och redo.
Härlig ladugårdslort. Helt orörd.
Den tänkta drivkällan*
*Nej, skojade bara... för ödet råkade sammanföra mig med en fyrväxlad puchmotor idag.
Senast redigerad av Lolalola den 28 dec 2013, 21:54, redigerad totalt 2 gång.
Jo det smärtade verkligen att klippa av det, men jag gjorde det ändå. Det var så svårt att få loss bakhjulet utan att lossa på knutarna...
Men idag så har jag tagit itu med framhjulet. Det finns inte mycket annat att göra just nu eftersom jag inte har några kulor till styrlagret ännu. Men fälgen gick faktiskt att rädda. Svinto gör ju underverk, men bak är det griskört.
Imorgon skall tanken få sig en duvning. Någon hade använt den som snus- och askkopp där den låg i ladan så jag fick köra ur den med högtryckstvätten.
Gaffeln är förresten en historia i sig. Den är inte till en Racing utan till en Dakota 3000, så jag få förlänga lite och greja, men jag tog vara på den 1981 när någon dumpat delar från en slaktad utanför en cykelaffär. Den har hängt på landet sen dess. Tänkte väl att den skulle kunna komma till användning.
Men idag så har jag tagit itu med framhjulet. Det finns inte mycket annat att göra just nu eftersom jag inte har några kulor till styrlagret ännu. Men fälgen gick faktiskt att rädda. Svinto gör ju underverk, men bak är det griskört.
Imorgon skall tanken få sig en duvning. Någon hade använt den som snus- och askkopp där den låg i ladan så jag fick köra ur den med högtryckstvätten.
Gaffeln är förresten en historia i sig. Den är inte till en Racing utan till en Dakota 3000, så jag få förlänga lite och greja, men jag tog vara på den 1981 när någon dumpat delar från en slaktad utanför en cykelaffär. Den har hängt på landet sen dess. Tänkte väl att den skulle kunna komma till användning.
Har för mig att jag har ett racingskogsvrak, med gaffel. Kan det vara av intresse ? Verktygslådor finns också, men mycket rostiga. Kan ta bild om du vill.
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Det beror på hur optimistisk du är, allt går ju att fixa naturligtvis.
Rostiga verktygsfack
Gaffeln var långt ifrån rak, men de går ju att rikta, den är ju till en Racing ivarjefall.
Ram och sving
Har lite egna ideer för sving och ram, men de grejorna har du ju redan. Det övriga vill jag ha 200 kr för, mest för att orka packa in dem och skicka. Har bra avtal med DHL, men det lär ju kosta dig lite till...
Frågan är ju om det är värt det ?
Rostiga verktygsfack
Gaffeln var långt ifrån rak, men de går ju att rikta, den är ju till en Racing ivarjefall.
Ram och sving
Har lite egna ideer för sving och ram, men de grejorna har du ju redan. Det övriga vill jag ha 200 kr för, mest för att orka packa in dem och skicka. Har bra avtal med DHL, men det lär ju kosta dig lite till...
Frågan är ju om det är värt det ?
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Ingen panik, grejorna har stått några år och springer inte bort. Kan bara inte med att slänga dem, plötsligt dyker det upp en galen optimist som ska rädda en Puch...
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Ja du vet...
OnT:
Jag slog till på den här fyrväxlade klumpen igår. Det gick inte att låta bli. Den är väl från en Monza eller nåt, så den har fästet undertill. Cylindern verkar lovande.
Är det någon som vet ifall det går att skifta kickkåpan till en äldre? Det borde väl inte vara några problem eller?
OnT:
Jag slog till på den här fyrväxlade klumpen igår. Det gick inte att låta bli. Den är väl från en Monza eller nåt, så den har fästet undertill. Cylindern verkar lovande.
Är det någon som vet ifall det går att skifta kickkåpan till en äldre? Det borde väl inte vara några problem eller?
Vistja, jag skulle ju väga och kolla. Gör det i morgon, för då är jag ledig. Nej det går inte att byta kickkåpa, de har lite olika storlek. Har sett lyckade byten från den gamla runda till den kantiga, med hjälp av kemisk metall, men egentligen så går det inte.
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89