Mitt projekt:
Crescent 1289 står det på skylten ( skall väl igentligen vara fläktkyld.
Inköpt för aldeldes för mycket riksdaler i förhållande till vad där fanns att göra. Sen har kostnaderna skenat pga att jag modifierat en del i motorn.
Blästrad ram och pulverlackad med primer o klarlack Sving o kedjeskydd våtlackat med tvåkomponentslack samt klarlack.
Mycket delar glasblästrade och blåklromaterade.
Ny ekrade hjul med nya däck, slangar, fälgband, ekrar, fälgbana (fram) samt ombygda med moderna lager o nya axlar/distanser.
Polerade Nav
Tank o lykthus fortfarande hos kromfirman kommer ev v2
Motorn har jag demonterat helt och där upptäcktes massa defekta delar i bla vxl.låda typ dåliga kilspår o liknande, det var nu som kostnaderna blev högre än jag räknat med pga modifieringar i samband med att delar ändå behövdes bytas ut
Nytt:
Lackad med tvåkomponentslack med matteringsmedel i
4 växlad låda nytillverkad
Allt i kopplingen
Rito Vevaxel
Kokusan EVO
Cylinder o förgasare fanns redan knapt körda innan, dock skall cylindern borras till 40,75 och kolv ( dyr) är inköpt från Roffe
Alla skruvar packningar o tätningar mm mm
I PRINCIP NY MOTOR FAST BÄTTRE (hoppas jag)
Under renoveringen som tagit en del tid hemma och på jobb har jag tillverkat verktyg som behövts bla till motorn. Lack tackar jag mina vänner för, men jag får väl betala tillbaks med reparationer på deras truckar och lackanlägning
Ett lass till med delar skall blåkromateras, så moppen är mest provmonterad för att kunna passa till bla avgasrör och kolla så att det blivit rätt med distanser på hjul mm. Som ni ser har ej heller hjulmuttrar kromaterats än, vet ej om dom åker med eller jag köper nya.
Kommer med mer vad tiden lider Bla finns det bild på när jag köpte den för ca 3 månader sedan
Micke