Kunde inte låta bli att bjuda på den när den låg på tradera ,ser ifs. inte mycket ut för världen men det är första årsmodellen av dakotan och den hade rätt ramslut och hel innerskärm, alltit något när det gäller Dakota.
Tyvärr var hjulaxelhållarna till framhjulet avkapade
hade ett par liggandes som saknade bultarna som håller skärmen
De flesta delarna som saknades fanns i gömmorna
Det är väl inte de finaste delarna , men duger gott då jag har tänkt att bara lacka de delar som saknas och behålla ramen orörd
Nyrenoverad gaffel ........ Nästan klar iaf
Alla ramdelar som fattades lackade + fendersen på plats
Var tänkt att svetsa dit de från början men för att inte sabba original lacken på ramen så limmades de fast med lim till bilrutor
Gaffeln och lite delar till på plats ,och det börjar likna en moppe igen.
Var först inne på att köpa däck med vit sida till den då jag tycker det ser jäkligt snyggt ut + vita handtag och kabelgenomförningar. Hade brutit av fint mot det gröna.Men det får bli de delar jag har och jag lägger pengarna på en trimförgasare ist.
Tackar
Hände lite till igår..... la på de gamla däcken jag hade liggandes ,och kedjan kom på . Väntar på att vajrar och förgasaren ska komma så jag kan fortsätta. Tyvärr blir det inga vidare bra bilder med mobilen inomhus , ja inte utomhus heller för den delen.
Några bilder med lite bättre ljus, lite skillnad blev det men inte mycket. Har fått mina vajrar och förgasare, men när gasvajern ser ut på det här viset känns det inge vidare kul. Som det verkar är det bara ett överdrag med plast så det ska gå att ta bort.
Verkar vara köpt på Wallströms sport i Johannisberg, nån som känner igen den från förr .
Rätt fästen till pakethållaren, satt bara på 66orna
Ser ok ut det där.Tycker det där renoveringarna är trevligare än alla såkallade nyrenoverade mopparna.Dom tappar sin själ då dom blir renoverade.Jag försöker alltid bevara orginalfärgen och skicket.Köpte en ram förra vintern.Tvätta av den med cellulosaförtunning och avslutade med lite wax.Sen att det var rost å repor tycker jag är charmigt tidens tand finns kvar liksom.Orginalrenovera klarar väl vem som helst av idag om man har pengar.Bara å lämna in grejerna till lackerarn och lämna in delarna för omkromning så vips så är den klar fast med själen borta!!!
Keep up the good work.
//Mange
Så här blev resultatet det efter lite gasket remover,cellis och wax.