Repobjekt Volvo 164 1971
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Inlägg: 1361
- Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
Bra jobbat med svetsen. Hoppas motivationen håller i sig så bilen blir körklar fort.
Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Roligt att höra att svetsarna duger iallafall Själv tycker jag att det kunde blivit bättre men men man får helt enkelt prova sig fram.
Motivationen är väl inte lika stark som den var just när man köpte bilen men det är ju spännande att få hålla på med något ( nåja ) annorlunda. Har ju inte haft en 164:a tidigare så det skulle ju va roligt att provköra. Det är ju alltid så att det är roligt med nya saker. Fjolårets lyckligaste stund var när jag skruvade ihop min packmoped och körde den för första gången. Det är svårt att inte flina när man får lön för mödan
Det som gäller nu är att jag ska se om jag kan motionera upp bromsarna. Dom ligger på lite grann men inte alls så farligt. Om det inte blir bättre så är det ju bara att renovera dom. Efter att bromsarna är fixade så ska vänster tröskel bytas och sedan ska bilen få vända på sig så man kan ta itu med den andra sidan. Jag har förhoppningar att få besikta bilen i slutet av februari.
Motivationen är väl inte lika stark som den var just när man köpte bilen men det är ju spännande att få hålla på med något ( nåja ) annorlunda. Har ju inte haft en 164:a tidigare så det skulle ju va roligt att provköra. Det är ju alltid så att det är roligt med nya saker. Fjolårets lyckligaste stund var när jag skruvade ihop min packmoped och körde den för första gången. Det är svårt att inte flina när man får lön för mödan
Det som gäller nu är att jag ska se om jag kan motionera upp bromsarna. Dom ligger på lite grann men inte alls så farligt. Om det inte blir bättre så är det ju bara att renovera dom. Efter att bromsarna är fixade så ska vänster tröskel bytas och sedan ska bilen få vända på sig så man kan ta itu med den andra sidan. Jag har förhoppningar att få besikta bilen i slutet av februari.
och i 21 och 22Braxmatte skrev:Ganska säker på att det är samma
åtminstone är motorblocken lika så alla (även om dom ser olika ut) borde passa
Sen kan ju utförandet skilja om motorn har suttit i nåt annat än 164an
Den satt ju i terrängbil 11/13 och det finns väl B30 i marin-utförande också
vi har en b30 från en 20-bil och den har då lika tråg som dom andra
kanske marinmotorn kan vara annorlunda på nåt sätt
Hallå hallå. idag kom det ett paket med roligt innehåll.
Ett ganska stort paket, men vad gömmer sig inuti?
Precis, er går det inte att lura. Det är ju såklart ett Nos ( enligt utsago ) oljetråg till en b30.
Vissa påpekade lite tidigare att jag kunde behöva ett nytt ;). Tråget blev mitt för den hiskeliga summan av 364:- då inkluderat frakt. Jag tyckte att det var ett bra pris jämfört med skroten som skulle ha 500:- plus eventuell frakt.
Ett ganska stort paket, men vad gömmer sig inuti?
Precis, er går det inte att lura. Det är ju såklart ett Nos ( enligt utsago ) oljetråg till en b30.
Vissa påpekade lite tidigare att jag kunde behöva ett nytt ;). Tråget blev mitt för den hiskeliga summan av 364:- då inkluderat frakt. Jag tyckte att det var ett bra pris jämfört med skroten som skulle ha 500:- plus eventuell frakt.
Jodå, här har vi huvudet på skaft.zappafan skrev:Sparklådor?
Är ju lite mer än trösklar så som: bromslangar runt om, packningssatser till bromsoken å så lite plåt vid dörrarna bak. Blev dock förvånad då jag öppnade paketet och inte fann någon wunderbaum. jag fick ju de förra gången jag beställde från motoroldies.