Sida 1 av 1

Cylinder identifiering.

Postat: 08 feb 2014, 02:32
av Oaken
Är det någon av er som kan ha en aning om vad det är för en cylinder som jag köpte idag? Säljaren visste inte heller vad den kom ifrån.
Finns ingen märkning på den alls och toppen hör nog inte ihop med cylindern från början, lite skillnad på ytterstorlek mellan dom bla.
Cylinderdiametern är 39mm, sitter foder i och den har en delad avgasport samt en booster kanal.
Insugsdiametern är 22,5mm.
Avståndet mellan pinnbulthålen är 45mm cc.
Tacksam för hjälp.


Bild



Toppens märkning.

Bild



Insug

Bild



Avgas

Bild


Bild
Bild
Bild
Bild

Bild

Bild
Bild
Bild

Postat: 08 feb 2014, 09:29
av Cobra5000
Uj uj uj, det var många och stora hål i den cylindern :D

Skulle tippa på att prylarna härstammar från en gammal MCB cross :?:

http://www.raketsport.com/monarkmx50formula_.jpg

Bild

Bild

Postat: 08 feb 2014, 12:10
av musköchrister
isåfall borde det vara 38,8mm borr. men det ser ut som en morini. tror det är en sån som conrad har

Postat: 08 feb 2014, 13:19
av musköchrister
fel av mig. morinin har 39borr och 45mm c/c cylinderbultar. men det är inte orginalcylinder till morinin som satt orginal på crossen. orginalet har mindre portar och inga boost kanaler

Postat: 08 feb 2014, 14:57
av fatchance
Har inget bra svar på ursprunget, men den ser jäkligt bra ut tycket jag!

Behövs nog bara en lättare översyn av portarna för att få ordentlig snurr i na! :D

Grattis till en bra köp!

(någon som vet ifall det finns något liknande med 50mm bultdelning?)

Postat: 08 feb 2014, 15:02
av crow
Hej oaken . Jag tror inte att det är en cylinder till mx 50:an med morini turbostar motorn, hade en sådan i min compact .Jag köpte en ny cylinder av hagströms motor i färjelanda och den hade två överströmmare,tror jag betalade 700:-för den ,fanns även utan överströmmare. JANNE

Postat: 08 feb 2014, 18:36
av Oaken
Tack allihopa, nu har man fått lite mer kött på benen ang vad det kan vara för ursprung på den.
slider_thankyou.gif