Sida 1 av 8

Puch Racing II

Postat: 08 jun 2014, 18:13
av Lolalola
Jag har inte haft nåt riktigt projekt det sista men så i veckan som var så fick jag fatt på en tomram till en Racing. Den bara kom till mig så där och, ja det måste vara ödet. Nu har jag ju massvis med spännande meck framför mig. Dessutom så får jag användning för en Motorhispania som hittills mest stått och skämts ute bland skottkärror och sånt i en trädgårdsbod. Chansen att jag sätter den ärtiga AM6-motorn i ramen... den finns väl.

Upsidedown känns nytt och spännade. Förbjudet... Tabu.
Ett 17" motardhjul bör nog anskaffas även om trådmönstrat Avon eller Dunlop ju brukar vara oantastligt.
Bild

Bakhjulet, för dagen med gammalt Michelin 3,50 passade nästan oroväckande bra. Det var bara till att skruva dit det, men jag får göra nåt fiffigt fäste till oket.
Bild

Det är lite frestande, det är det... Bakbromsen på plats.
Bild

Den "rätta" rovan. Fyrväxlad och lär vara 60cc
Bild

Re: Puch Racing II

Postat: 08 jun 2014, 20:12
av tture
Härligt med lite gott o blandat mistick_yes.gif

Re: Puch Racing II

Postat: 08 jun 2014, 20:27
av Conrad Engström
Nej, nej inte den tanken. Den vill jag ha till min 125 ts

Re: Puch Racing II

Postat: 08 jun 2014, 20:32
av JohanK
Trevligt, alltid skoj med fler hybrider :)

Pucharelli som arbetsnamnet på mitt bygge ;)

Re: Puch Racing II

Postat: 13 jun 2014, 23:20
av Lolalola
Det blir nog ingen Monark-tank utan ett tungt mellaneuropeiskt bruksstuk. Lamphållare från CZ. Militärt tanklock.

Bild

Lampa från Puch (?)
Bild

Re: Puch Racing II

Postat: 15 jun 2014, 12:53
av Lolalola
Lolalola skrev: Chansen att jag sätter den ärtiga AM6-motorn i ramen... den finns väl.
Jo men så får det nog bli. Men jag måste få ner den ett par centimeter, annars funkar det inte med kedjan. Helst utan alltför grova ingrepp i ramen.
Bild

Re: Puch Racing II

Postat: 15 jun 2014, 13:12
av JohanK
Ser trevligt ut, hade också en del meck med att få in min AM6, det var dock inte lika lätt att justera hit eller dit i min ram som är i plåt :)
Kan du inte kapa vaggramen, fälla ner den något och sedan förlänga rören?

Re: Puch Racing II

Postat: 15 jun 2014, 14:45
av Lolalola
Jo det skulle jag ju kunna, eller kanske ännu hellre fälla in en liten bit av originalramen, men jag drar mig för det. Racingramarna är ju rätt ovanliga så jag törs inte riktigt ta steget. :D

Re: Puch Racing II

Postat: 15 jun 2014, 16:09
av JohanK
Ok du ska bygga en adapter du kan bulta dit?

Re: Puch Racing II

Postat: 15 jun 2014, 18:35
av Lolalola
Njae, jag kan ju kapa bort och flytta det främre/undre fästet och lägga till lite baktill, men ge mig på själva rören känns lite sådär.

Re: Puch Racing II

Postat: 28 jun 2014, 21:27
av Lolalola
Fyrkantssving! Den passade förvånansvärt bra i ramen och med ett par öron till de riktiga stötdämparna så sitter den nästan som från fabrik.

Bild

Re: Puch Racing II

Postat: 29 jun 2014, 09:32
av JohanK
Kan nog bli bra, kan du svetsa i jumjum?

Re: Puch Racing II

Postat: 29 jun 2014, 16:54
av Lolalola
Det kan jag iofs men det blir aldrig så där jättesnyggt så man vill visa upp det naket. Men den här var i vanligt bondjärn så det var bara att ösa på. :)

Bild

Re: Puch Racing II

Postat: 09 jul 2014, 20:42
av Lolalola
Det sjuttontums fetehjulet är äntligen på plats. Men jag får skaffa ett något smalare däck eftersom 110-bredd tar i de övre gaffelbenen. Himla trist. :)

Bild

Re: Puch Racing II

Postat: 09 jul 2014, 21:31
av 56:an
+ för rent och snyggt garage thumb_up

Hur många har det så? :oops: