Hur många mopeder har ni?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
valter
Inlägg: 205
Blev medlem: 11 jun 2009, 23:00
Ort: Katrineholm

mopeder

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!Jag har en DBS safir en underbar moped och jag tycker det räcker med en.Man kan endast köra en i taget.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
kul me 2hjul
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 nov 2008, 00:00

oj

Inlägg av kul me 2hjul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har en 50ss en stummis 2 st compacter 2 vx en norsjöshopper med saxonette en krom stockholmare 3st monarpeder 2st hva 4112 puch nevada zyndapp ks50-76 hur lägger man i bilder en nolla på datorer veckans fynd en monarped 1241 med dyna <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har 2 stycken bara. en crescent 2013-61:a
o en monark skoterett. okänd årsmodell. har haft många tidigare men har avvecklat dem. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:har 2 stycken bara.
Bara man har kul å trivs med sin hobby spelar det ingen roll om man har en moped eller 100mopeder. :)


2st är ju rätt lagom egentligen för då kan man pyssla med den ena å åka med den andra.


Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har bara en.... :( <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm just nu känns delagom med 2 stycken kör den ena o ska renovera den andra moppen, har dessutom inte plats för fler. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he gäller ju att skaffa sig lite göra oxå :wink: har ju köpt mig ytterligare ett mopedobjekt nu en e-type -75 a...kommer bilder senare när den anlänt till garaget 8) dessutom har jag en zundappbyggsats på gång så livet går vidare... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har för många moppar egentligen :mrgreen: Har inte tid för alla då dom går sönder lite nu och då och är lite svårt och dyrt framför allt med att hitta nya delar till dem. Förresten nån som har en fungerande novolette tänspole över? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är ju lite svårt att motstå moppeköpen ibland :wink: fast man ju vet att dom kostar att renovera...som e-typar och 1256 orna ligger mig ju varmt om hjärtat eftersom det var så det hela började på 70-talet när den här gubben var en ung rebell 8) fan va många roliga minnen som väcks med dessa moppar...även med gulddakken* hyssssh tala inte om för nån att jag nämde dakken slider_anon.gif *
blir ju en sådan renoverad i vinter om inget jäklas.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har fn. bara en 1163-a -64 som står inför fjädringsfix o viktkompensering.Drar i gång ett nytt projekt efter det. En örnen mod.352 m. victoria 250 från 53, som jag köpte samtidigt med raketarn. Lite större än moppe, visst men för bra för att gå förlorad. staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
vihan
Inlägg: 177
Blev medlem: 23 jul 2009, 23:00
Ort: Skåne

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har blivit tillökning hos mig också :D

En st Honda Melody :D <!-- </EdIndex> --></div>
Hank
Inlägg: 56
Blev medlem: 07 mar 2008, 00:00
Ort: Ängelholms kommun, SKÅNE

Inlägg av Hank »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tre. Alla med små hjul.

Monark Skoterett 1964. Ful, trimmad, höggljudd, trevlig.

Vespa 50R 1975. Patinerat original. Exceptionellt lättstartad. Slö. Vacker.

4WMoto 2008. EU-moped. Fyrtakt. Själlös men mycket, mycket praktisk. Otrimmad men toppar ändå över 60.

Dessutom i garaget: Citroen D Super 1971. Världens vackraste bil. Nej, det är inte jag som säger det utan 20 av världens mest ansedda bildesigners.
http://www.bilsport.se/news.php?id=65159 (Och nej, det är inte heller något påhitt av tidningen Bilsport) <!-- </EdIndex> --></div>
Gruff
Inlägg: 41
Blev medlem: 18 okt 2009, 23:00

Inlägg av Gruff »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har oxå moped. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Dessutom i garaget: Citroen D Super 1971.
Du som Citroen-freak kanske kan svaret på frågan:

Har DS 21 Pallas förgasare?


(:nod: staff_gemini-1.gif staff_shutup9ou.gif slider_anon.gif ) <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
valter
Inlägg: 205
Blev medlem: 11 jun 2009, 23:00
Ort: Katrineholm

Flest mopeder

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!Jag tycker man ska pratat kvalitet och inte kvantetet.Jag är så nöjd med en DBS Safir årsmodell 68.En underbar moped som går som en dröm.Den är himmelsk rar att åka på.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar