Sida 1 av 1

NV 20

Postat: 05 jul 2014, 11:35
av Raketsport
Äntligen är värmen här och NV'n fick årets uppstart. Slirar lite lamellerna sedan den hade en massiv överflödning i fjol. Oljan är bytt men jag tror jag måste köpa bättre kvalitet och byta lamellerna.
Fråga - varför flödar förgasaren över ibland från det lilla lufthålet från trottelhusetsbotten?
Bild

Re: NV 20

Postat: 05 jul 2014, 16:02
av 56:an
F&S nittioåttorna hade korkflottör i förgasarna, hur är det med den du har där? :D

Re: NV 20

Postat: 05 jul 2014, 19:08
av Raketsport
Mässingflottör, men den verkar okej. Har bytt nål och säte (munstycke)

Re: NV 20

Postat: 09 jul 2014, 19:46
av erlan
den där har väl samma hål och yttermått som vanliga sachs mopedlamellerna?
i tyskland finns ersättningslameller som är tjockare, istället för korklamellerna.
annars går det nog att plocka i tre vanliga moppelameller.

erlan

Re: NV 20

Postat: 10 jul 2014, 04:30
av Raketsport
Det är tre moppelameller i den. Tänkte prova den dyrare varianten denna gång, bör vara de tjockare från Tyskland.

Re: NV 20

Postat: 18 okt 2014, 14:50
av alf-johan
Nej Jossan ta inte hit några tjock tyskar, det finns nog med det här( surdappar), staff_gemini-1.gif

Re: NV 20

Postat: 18 okt 2014, 20:08
av Raketaren
alf-johan skrev:Nej Jossan ta inte hit några tjock tyskar, det finns nog med det här( surdappar), staff_gemini-1.gif


:mutt:

Re: NV 20

Postat: 04 nov 2014, 11:44
av erlan
Raketsport skrev:Det är tre moppelameller i den. Tänkte prova den dyrare varianten denna gång, bör vara de tjockare från Tyskland.
jag hade missat att svara här. dom lamellerna jag menade är lite över 5mm tjocka.
för att ersätta korklamellerna.
dom är inte samma som mopedlamellerna av "bra kvalitet"

hur många fjädrar är det i en sån där?

erlan