DAK-marknaden - nån som var där?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Pälle

DAK-marknaden - nån som var där?

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var på DAK-marknaden i Falun igår, eller rättare sagt hela fredagkväll också. Tycker att det var bättre utbud ifjol, kanske vädret bidrog.

Dammsög stället på Skoterettdelar, hittade 3 prylar; luftburk, framhjul och ny sadelklädsel. Tji sidokåpor. :evil: En hel moppe i rätt bra renoverat skick fanns för 4 papp också. Träffade där en till Skoterettskadad kille, ingen som brukar hänga på forumet dock.

Blev lite annat smått och gott också, vill inte kalla det för fynd för i år så var mopedprylssäljarna mycket prismedvetna :shock:

Annars var det en mycket trevlig resa och som alltid en upplevelse. När man tagit sig de 50 milen hem är man rätt utmattad, påminner om baksmälla :roll:

Var det fler från forumet där? <!-- </EdIndex> --></div>
äckelpekkasin

Inlägg av äckelpekkasin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag var där. Prismedvetna var det vänliga ord du använde........
Jag har ett annat ord, men det kan vara barn som läser detta.
Kom hem med en glödlampa, en trampkil och lite munstycken.... :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

DAK

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var dit igår lördag köpte ett avgasrör till suzuki m12 för 40 kr det var enligt mig ett riktigt fynd.inhandlade också lyktinsats till min sport combinette 65 som skall renoveras nu i vinter dock uppgraderad med en 125 a motor 17 hp blir nog lika galet som min gamla falconette 61a var med gs 125 motor 19 hp hehe är det för mycket effekt är det nog lagom eller hur?hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag åkte till toppspeden istället, sveriges snabbaste moppe 150km/h kommer fortfarande från Uppsala.

Hörde av 1 kompis som hade vart till DAK marknaden, ett par kromstag vid motorn till compact, begagnade, ville säljaren ha 400;- för..... Nya kostar ca 200 <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det lät ju som ett fynd det där avgaset.

Jovisst använde jag ett vänligt ord. Snåljävlar är ett annat... :D Fanns några dryga stockholmare som verkligen kunde ta betalt. När jag gick hem vid 14.00 på lördag så låg allt intressant kvar på deras bord :roll:

De enda ställena där man kunde fynda mopeddelar var hos säljare som egentligen sålde nåt annat än moppedelar. Tyvärr var de få till antalet.

Bland skräckexemplen såg jag en Bing 8,5 för 700kr, Flintacylle opluggad för 500, orenoverad skitig men komplett Zündappmotor för 1900.

Det som kan påminna om fynd var en kickkåpa till KS50 (rund) för 50 spänn och en användbar Sachsmotor för 150, fick med en lite trasig kickkåpa och rätt så fin cylinder på köpet. 100 för luftburk till Skoterett var väl sådär, inte fynd.

En polare köpte en Pilotmotor för 350 som kändes riktigt frisk.

Nya Hella varselljus i kartong till Compactmercan för 50 spänn var nog bästa fyndet :lol:

I överlag tycker jag dock att det var till största del skräp som såldes. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->verkar ju inte som man behöver må allt för dåligt att man missade det i allafall då :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du hade nog gillat utbudet raketaren, massor av E-type delar :D

Skojar bara men jag höll i ett mätarhus som jag funderade på om det var till 1256... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he nog kan ju utbudet ha räckt till men meningslöst när priserna sägs vara så höga.. :wink: då har man ju ändå inte haft råd att handla.. nja mätarhusena till 1256 är ju dom samma som till e-type...och puch* om dom lägges i frysen * ett tag innan montering för att få väck puch bacillerna staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
RetroR
Kontakt:

Inlägg av RetroR »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Själv var man där och fyllde släpen full.
Bland annat en seniormonarped i delar, en Arizona och en tidig Suzuki K50 rymdes också......dock inte mina. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Jag åkte till toppspeden istället, sveriges snabbaste moppe 150km/h kommer fortfarande från Uppsala
150 blås med en 50cc moped ä inte illa :D <!-- </EdIndex> --></div>
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja va där, kom sent o fick parkera uppe bredvid sekretariatet :lol: perfekt! Fick tag på en komplett tank till en mustang, som ska användas till ett bygge, pruta till 50:-. ett framdrev till skoterett 15t av Erik Linding o så ett par kolvringar av honom oxå 200:-tot, Hjälm till lillan 40:-, Grå kantlist till skoteretten, 4m av örebro agenturaffär 40:-/m. Så lite blev det väl... Jo så köpte jag 2 till såna fina väskor som sitter på fotplattan på skoteretten, armé grejer 20:- st. <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tyckte att det inte fanns så mycket kul där i år, men det kan ju bero på att det var bara halvfullt med säljare. <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade lite blandade bilder från DAK s hemsida

http://www.d-a-k.se/H%F6stm-09/index.htm <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad lite säljare det verkade vara! Hoppas det blir bättre nästa år igen.
Såg i alla fall en bild på något vi förmodlingen skulle ha köpt....
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Rolle

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För mig blev det inte så mycket :D :oops: En kedja och två verktyg
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar