Sida 1 av 1

JLO-motorer

Postat: 15 okt 2014, 21:39
av pangerva
Jag ska sälja två st JLO 2vx med fladdermuscylindrar.
Tyska motorer således. De är iordningställda i Tyskland med diverse nytt. Båda kompletta men utan förgasare.
En av motorerna har av någon anledning fått de bakre motorfästena gjorda smalare men med en M10-mutter på var sida blir det ypperligt. Alternativt gör man egna runda distansbussningar.
Den motorn kostar 2500 kr. Bild Bild
Den har nya vevlager, nya packboxar och packningar, nya kolvringar, ny tandrem, nya gummin vid topplocket samt lite mer nytt.

Den andra, som också har nya delar ungefär som ovanstående, vill jag ha 2900 kr för. Har inga bilder på den tillgängliga f.n.

Motorerna kommer att läggas ut på Tradera om ingen visar intresse. Finns nu på Tjörn men tas enkelt till Göteborg.
Eventuell köpare betalar frakt om de ska skickas någonstans.

Re: JLO-motorer

Postat: 19 okt 2014, 10:16
av ilo55cc
Gjutjärnscylle? Är det någon skillnad mot alucyllen. (förutom materialet naturligtvis. :roll: )

Re: JLO-motorer

Postat: 19 okt 2014, 10:48
av pangerva
Talar vi om svenska cylindrar så har ju alucylindern en stålplugg som är svinjobbig att få bort. Gjutjärnscylindern har ingen plugg.
Jag har bara sett alucylindrar som är JLO original med fladdermusinsuget.
Däremot har jag sett piratcylindrar med liknande insug, dock slarvigt gjutna etc.

Re: JLO-motorer

Postat: 19 okt 2014, 11:01
av ilo55cc
Tycker inte att cylindern på bilden ser ut som den vanliga fladdermusen. Därav min fråga.

Re: JLO-motorer

Postat: 19 okt 2014, 12:40
av pangerva
Det är den fula packningen som stör.

Re: JLO-motorer

Postat: 19 okt 2014, 13:51
av ilo55cc
Aha.

Re: JLO-motorer

Postat: 19 okt 2014, 14:53
av erlan
clas olssons roterande fil till dremel bet på den plugg/cylinder som jag testade på.

erlan