Men va fan..?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
peter/gbg
Inlägg: 260
Blev medlem: 23 apr 2008, 23:00
Ort: GÖTEBORG

men?

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->borta <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nä förfan..missförstå mig rätt..
en bra bruksmoppe är inget man slänger i sjön. huvudsaken du ger fn. i att slänga den i en burk m. dalablå färg.
nä ta bara å fixa å putsa å bättra så blir det en fin moppe.
hälsn.DR Novolette <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, men du har köpt en 1259 Shopping. Likadan som våran rosa (vi har fel styre och motor). Grattis till en fin original moped!
Mopedmodellen i annonsen är det inget fel på, men lackeringen...

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En av mina 1259 or har jag monterat en EKF motor på :twisted:
På den sitter en 50 cc Z cylinder och topp, 21 mm Delorto och Dukatis tändsystem. H4 lampa fram som behövs den här årstiden med mörka kvällar. Går inte så fort endast 85 km, men mycket fint med bra drag i hela registret :wink: Dessutom har jag kapat ramen för att få ner sadeln och jag har andra hjul för bättre bromsar <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nä för fanken inte ska du slänga moppen i sjön heller det är en riktigt kul moppe ju dessutom rätt hygglig att åka på oxå...enda felet på moppen i annonsen är ju att den badat i en burk verktygstavelblå :D
kunde nog tänka mig en sådan i samlingen oxå så småningom... :wink:
din moped ser ju ut att kunna bli en fin originalmoppe, är ju bara lite puts som behövs på den.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
peter/gbg
Inlägg: 260
Blev medlem: 23 apr 2008, 23:00
Ort: GÖTEBORG

1259

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->borta <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag brukar bygga customs av överblivna delar eller hopplösa lik med ramsprickor. Inte av kompletta renoveringsobjekt med bra behållen patina på lack mm. Så jag skulle nog få ångest att sabba den moppen..hade nog putsat upp å sålt den som en originalare. Å sen tagit pengarna å köpt skräpmoppen från grannen stoppat kap å svets i den ist. å satsat resten av pengarna på ett fint trim. å lite lullull :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ser inga som helst problem med att bygga en custom den mopeden.
Vet inte var dr.novolette ser alla pengarna någonstans , jag tycker att det finns finare exemplar att rädda. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den där modellen säljer visst. Den tilltalar den stora massan och är inte svårsåld alls. 1259.or brukar försvinna rätt snabbt på Blocket. Dessutom är den bra mycket ovanligare än storebror 1209 med 19" hjul och kickmotor.
Modellen är bra mycket snyggare när man ser den live. Dessutom är den liten, lätt och otroligt rolig att köra.

Jag tycker faktiskt att det är synd på en moppe i så pass bra orginalskick. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag såg faktiskt en sån live på Mellstaträffen och jag gick faktiskt fram och kollade typbeteckningen då jag inte kände igen modellen , var klart mindre än jag trott <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket trevlig att köra, hanterbar och stadig. (Även i 85) <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg
Inlägg: 260
Blev medlem: 23 apr 2008, 23:00
Ort: GÖTEBORG

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->borta <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja inte är det direkt nån sexig modell. Bygg en custom så att du själv blir glad och nöjd. Med de där hålborrade plåtarna på ramen skulle det inte passa bra med lite sjuttiotalsstuk? Sjuka färger, flake och sånt lull-lull? <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg
Inlägg: 260
Blev medlem: 23 apr 2008, 23:00
Ort: GÖTEBORG

Inlägg av peter/gbg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->borta <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det är en djävla skillnad mot hopplösa lik som jag ser det ..objekt utan kåpor å fel tank lackade med fingerfärg fel hjul å sprickor lite här å där. sånt skit som redan ngn. snoris gormat sönder i stugan. att jämföra det med en polering å ekra om ett hjul på en komplett moppe (så när som motor då) :shock:
Som tidigare sagts är det ju ingen fotomodell men dom tillverkas ju inte längre så varför risa ner..när det finns annat..köp en fiddy
men som sagt det är ju din moppe (tyvärr) å din hobby so I Don't Give a Fuck. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar