Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Lolalola »

TolvNollNio skrev: 18 okt 2020, 04:21 Efter minst tusen sms från "köpare" till de fyra utannonserade mopederna ströks annonserna efter en vecka.
Min erfarenhet säger att folk som ställer frågor i mail, sms eller meddelanden ALDRIG lägger några bud eller kommer och köper grejorna. Det spelar ingen roll om beskeden och svaren på deras frågor är aldrig så positiva. Det är någonting annat som driver dem, och det är inte köplust.
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av TolvNollNio »

Man kan lugnt säga att jag blev mer och mer irriterad av dessa sms-prutningar, mina svar blev mer och mer ja vad säger man, syrliga eller lika oförskämda tillbaka... inte en svordom eller liknande, mer bad dom dra åt helv... på ett diplomatiskt vis.

Bästa var sms:et som bestod av bara detta:
3500:- och ett mobilnr...

Då jag bland annat annonserade en synnerligen risig men fullt renoverbar 72:a Zündapp KS50 med 5-växlad 6,25hk rundmotor förstod jag det var den som personen "bjöd på" men det var bara det att jag skrivit "ett femsiffrigt belopp" ordagrant så i annonsen.

Annonserade även ut en MCB1237 samtidigt..

Så sms:aren nämnd i början fick svaret:
Om ditt bud gäller MCB 1237:an är det helt okej!
Fick argt tillbaka att:
-Det gällde givetvis Zündappen!
Undrade då "lite försynt" om han inte begrep vad femsiffrigt betydde.
Nä han köpte inte den..

1237:an däremot var den enda som blev såld.
Den jag saknar mest otroligt nog.

Mustang Cobra:n + en hög pengar byttes mot en 4-växlad Zündapp CS50 som var helrenoverad nylackad och fin 👍
Blå/vit Monark 1209
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av TolvNollNio »

Sen var där en riktig höjdare med!
Minns inte vad han ville byta sin MCB 1262 mot..
Men!
Denna 1262 hade minsann ägts, inte av Björn Borg själv men däremot köpts ny av Björn Borgs tränare!
Han, ägaren väntade bara på att få detta bekräftat via något mysko papper som var på gång.

Rekommenderade han att om detta nu var sant(?😂) istället kontakta Antikrundan så han kunde få ut maximalt pris för den..
Då tyckte HAN att JAG var oseriös som inte tog detta på allvar 😂😂😂

Missade antagligen mitt livs affär där och då?!! 😱
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Raketsport »

TolvNollNio skrev: 18 okt 2020, 17:55 Sen var där en riktig höjdare med!
Minns inte vad han ville byta sin MCB 1262 mot..
Men!
Denna 1262 hade minsann ägts, inte av Björn Borg själv men däremot köpts ny av Björn Borgs tränare!
Han, ägaren väntade bara på att få detta bekräftat via något mysko papper som var på gång.

Rekommenderade han att om detta nu var sant(?😂) istället kontakta Antikrundan så han kunde få ut maximalt pris för den..
Då tyckte HAN att JAG var oseriös som inte tog detta på allvar 😂😂😂

Missade antagligen mitt livs affär där och då?!! 😱
😂😂
//Jossan
Josefine Andersson
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av musköchrister »

annonserar ibland på blocket, skriver alltid inga SMS el mail utan ring,kommer ju ändå meddelande ,brukar inte svara för det ger bara nån ny fråga.har nog aldrig sålt till nån som skickar meddelanden. ibland svarar jag prova och ring men det gör dom inte.sen har det hänt att man skriver igen och säger att man är intresserad.varför ringer man inte då? är det farligt?
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Lolalola »

TolvNollNio skrev: 18 okt 2020, 17:45 två inlägg
Hahaha! :-J
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Lolalola »

Jag skulle säja en Ford 17m på Blocket en gång, och trots att jag hade skrivit att byten inte var intressant och att prutare skulle bli bryskt avvisade så var det en fan som hörde av sig och ville byta mot nya framvagnsgrejor till Mercedes 124 (!) och en hemmastereo.
EN HEMMASTEREO!!!!! :shock:
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av TolvNollNio »

musköchrister skrev: 19 okt 2020, 11:32 annonserar ibland på blocket, skriver alltid inga SMS el mail utan ring,kommer ju ändå meddelande ,brukar inte svara för det ger bara nån ny fråga.har nog aldrig sålt till nån som skickar meddelanden. ibland svarar jag prova och ring men det gör dom inte.sen har det hänt att man skriver igen och säger att man är intresserad.varför ringer man inte då? är det farligt?
Blir alltid lika glad när jag ser annons från dig just pga det du skriver mistick_yes.gif för det är så skönt få veta man inte är ensam att känna så.

Vill man ha snabbt svar på om det är det stora efterlängtade FYNDET ja då kastar man sig på telefonen och RINGER direkt!

Tror detta är lite beroende på generation, eller?
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Lolalola »

Lolalola skrev: 17 okt 2020, 15:47 Det där är ju så absurt mycket pengar (för vad det är) att man funderar på om inte några polare har lagt ut den tillsammans bara för att få lite kul läsning i grupper på FB. :wink:
Den slutade på 176500:- och en snubbe från Malmö med noll omdömen reggad i november vann budgivningen.
Är det någon som har sett några diskussioner på FB? Själv har jag bara hittat en enda tråd. :D
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av billykid »

Lolalola skrev: 17 okt 2020, 11:11 Tja... det verkar ju onekligen vara bra pris på Gilera nu. Kanske att man borde slå till på den här. :)

https://www.tradera.com/item/100701/423 ... ad-monster

Bild
.
.

Ojojoj... jösses, såg den jag också. Somliga har de gött ställt såld för 176.500kr...kan de vara sant..***ler***..:)
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av TolvNollNio »

Köpte ett komplett tändsystem till en Zündapp för någon månad sen, då var det någon annan moped med högt pris på Tradera.
Som det brukar blev det lite moppesnack med säljaren och hans bror, brodern där ville ha det till att sånt skulle kunna vara pengatvätt :shock:
Tja, vill inte Svedbank ställa upp längre så.. :lol:

Tror mest på teorin om kompisbjudande för att folk ska få något att prata om.

Men annonskostnaden på tradera baseras väl på slutpriset?
Kan bli en dyr annons då.
Blå/vit Monark 1209
aussiebob
Inlägg: 63
Blev medlem: 11 sep 2019, 15:33
Ort: Sollentuna

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av aussiebob »

TolvNollNio skrev: 20 okt 2020, 12:49 Men annonskostnaden på tradera baseras väl på slutpriset?
Kan bli en dyr annons då.
Max 200:-
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av HSE »

Penningtvätt är onekligen en tänkbar orsak, plötsligt är en bra slant vit. Lottvinster och andra spelvinster brukar de annars skylla på om de skall förklara sin livs stil när de 0 taxerar...
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av billykid »

HSE skrev: 20 okt 2020, 16:45 Penningtvätt är onekligen en tänkbar orsak, plötsligt är en bra slant vit. Lottvinster och andra spelvinster brukar de annars skylla på om de skall förklara sin livs stil när de 0 taxerar...
.
.
Hmmm.... :roll:
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av erlan »

Hur mycket är sånt som nästan inte finns värt?

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

toppar den tresiffrigt som utlovat, så lär dom väl filat en del i cylindern med.
Dyr, eller bara mycket pengar.
Utanför min budget i alla fall.

erlan
Skriv svar