Hej alla forumgurus!
När jag demonterade kopplingslamellerna så upptäckte jag att själva kopplingstrumman inte är stum i nitningen mot transmissionsdrevet utan går att vrida något. Jag ser i sprängskissen att dessa är en enhet som inte delas på. Motorn har ganska få driftmil. Ska det va' så??
jag har köpt ett nytt SACHS 13 kuggars framdrev av den modell som säljs av flera webbutiker. När jag monterar det så är det 5,5mm i offset på själva kuggarna ut från motorn jmf med originaldrevet. Detta beror delvis på utförandet av själva drevet och dels på att det koniska centrumhålet är något för litet. Detta medför också att muttern till hastighetsmätardrivning hamnar något för långt ut och hindrar själva sidokåpan från att passa mot blocket. Några tips här??
/ Stummis
Frågor på SACHS/2 -59
Frågor på SACHS/2 -59
1134 -59. I trafik mellan 1959 och 1962. Återuppstånden 2014...
Re: Frågor på SACHS/2 -59
kopplingskorgen bör du nog byta, eller nita om.
Tradera-Brattis (mustang och huskvarnacenter) har rätt drev.
erlan
Tradera-Brattis (mustang och huskvarnacenter) har rätt drev.
erlan