Köpa fyrhjuling?
Postat: 18 nov 2014, 23:23
Hej,
Köpte en liten fyrhjuling till sönerna att ha i sommarstugan. En kul pryl och nu vill jag ha en egen men är inte sugen att lägga ner för mycket då det är oklart om jag kommer ha tid att köra den.
Har blivit erbjuden att köpa en 20 cc för 2000 kr. den har trasiga bromsar(tydligen hydralbromsar. 4 vxl fram+back. funkar tydligen bra. Kedjetransmission, 2-takt, oklart vilket märke. troligen inte "reggad" på något sätt men inte stulen i alla fall.
Tänkte ha den att busköra lite och kanske dra en liten vagn med flytvästar, utombordare mm.
Nu till mina frågor:
Enligt min kollega är 200 cc väl lite, den är blir svag säger han. Men det går väl att dreva om den?
Är det svårt att repa hydralbromsar? Går det sätta dit andra bromsOK eller skivor?
Kan man typbesikta/regga ett dylikt fordon som traktor på samma sätt som man gör med en A-traktor?
Jag har svarv, fräs & svets + och mekarkompetens på "medelnivå". Skulle ni köpt den?
Köpte en liten fyrhjuling till sönerna att ha i sommarstugan. En kul pryl och nu vill jag ha en egen men är inte sugen att lägga ner för mycket då det är oklart om jag kommer ha tid att köra den.
Har blivit erbjuden att köpa en 20 cc för 2000 kr. den har trasiga bromsar(tydligen hydralbromsar. 4 vxl fram+back. funkar tydligen bra. Kedjetransmission, 2-takt, oklart vilket märke. troligen inte "reggad" på något sätt men inte stulen i alla fall.
Tänkte ha den att busköra lite och kanske dra en liten vagn med flytvästar, utombordare mm.
Nu till mina frågor:
Enligt min kollega är 200 cc väl lite, den är blir svag säger han. Men det går väl att dreva om den?
Är det svårt att repa hydralbromsar? Går det sätta dit andra bromsOK eller skivor?
Kan man typbesikta/regga ett dylikt fordon som traktor på samma sätt som man gör med en A-traktor?
Jag har svarv, fräs & svets + och mekarkompetens på "medelnivå". Skulle ni köpt den?