Håller på att sätta ihop en flinta 2vxl fot kuggdrift, men ngt som tar emot när det är typ 3-4mmkvar innan den är ihop helt.
Ser faan inte vad det är som tar i, verkar vara ngn stans vid kickaxel lr i mitten av blocket, vid vevhuset verkar det inte vara.
Ngn som vet vad det kan va?
Sätta ihop en flint 2vxl fot, problem!
Re: Sätta ihop en flint 2vxl fot, problem!
Det kanske är änden på kickfjädern som tar i. Eller returfjädern för växelmekanismen. Bara ett par gissningar från min sida.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Kickaxeln går in som den ska vad ja kan se, sen returfjädern satte jag dit i högerhalva som det andra men det är om den tar i i växelföraren men det ska den ej göra då ja lagt i neutralen.Micke S skrev:Det kanske är änden på kickfjädern som tar i. Eller returfjädern för växelmekanismen. Bara ett par gissningar från min sida.
Hmm ja har grundat på detta en hel dag nu, ger mig fan på att det är ngt idiot fel ja gör!
Tack alla fall.
Tacksam för alla förslag.
Jag följde beskrivningen i Stora Tvåtaktsboken och det fungerade bra.
http://www.classicmotor.se/artiklar/exp ... d-fotvaxel
http://www.classicmotor.se/artiklar/exp ... d-fotvaxel
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skrev fel, Växelaxel har ja på vänster sida, har provat på höger oxå.
Nu e det klart men varför?
På sprängskissen nr 175 en distansring plocka ja bort men varför, det satt en där när jag rev den men va fan blir inte klok på detta.
Den sitter på axeln me dreven på.
Ngn som vet varför det blir så?
På sprängskissen nr 175 en distansring plocka ja bort men varför, det satt en där när jag rev den men va fan blir inte klok på detta.
Den sitter på axeln me dreven på.
Ngn som vet varför det blir så?