Sida 1 av 1
Nicklas Crescent Compact
Postat: 02 jul 2008, 15:51
av NC
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena!
Hade tänkt lägga upp lite bilder på compakten om allt som kommer att ske med den nu under den kommande tiden.
Ska tvätta bort all olja och mög sen så ska allt monteras på. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 jul 2008, 16:05
av NC
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan!
En fråga, hade tänkt porta förgasarn, är det nummer 32 som ska borras?
Och vilken sida pluss hur mycket? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 jul 2008, 16:59
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eftersom du inte ens vet var du ska borra, såå snälla låt bli. köp en trimfugge istället för att borra sönder en originalare <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 jul 2008, 17:42
av NC
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2700kr lägger jag inte ut på en förgasare.. isåfall kan jag likabra köpa något trim till min Volvo XC90 V8..
Men om ingen vill vara så snäll o berskriva för mig hur man gör så får jag väll leta vidare dådå. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 jul 2008, 18:03
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nr 32 enligt sprängskissen är nålmunstycket, där trottelnålen går ner.
Du borrar upp "hålet"/anslutningen mot cylindern. Finns risk att mopeden kommer att gå mycket dåligt eller att förgasaren går sönder om man inte gör det bra och då blir det dyrt i alla fall.
Finns nästan alltid billiga borrade förgasare på
www.tradera.com.
En borrning på en originalförgasare gör inte så stor skillnad på hastigheten om det är den enda trimningen som ska göras. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 jul 2008, 18:07
av NC
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okey, tack för info.
Jo jag har förståt det, har läst på lite olika forum och kommit fram till en del saker.
Jodå, jag har 60cc cylinder, större rör och trimljuddämpare liggandes i garaget. Så någon skillnad hoppas jag på

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 jul 2008, 18:17
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blir det lite fart med!
Har du en originalförgasare? De är märkta 1/8,5/? på flänsen som monteras mot cylindern.
Jag tror att det kan var näst intill omöjligt om inte helt omöjligt att borra upp dom till 17x14 mm d.v.s måttet som en 60cc cylinder har.
Kanalen ska se ut som förgasaren i denna auktion för att passa cylindern.
http://www.tradera.com/17mm_bing_komplett-auktion-67658274 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 jul 2008, 18:49
av NC
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har fått höra av en polare att man kan borra upp det till "max" om man säger så, och sedan ta en metallplatta av något slag som ska täcka sista biten av insuget på cylindern som sticker ut.
Jag ska testa mig fram o se, om inte de funkar blir det en ny förgasare.. men de ska mycket till för det. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 jul 2008, 19:16
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just nu ligger det 3 st rätt 17mm förgasare på Tradera helt ny för 1395:- vid köp utan att buda. Sök på "Sachs förgasare"!
http://www.tradera.com/_NY_Sachs_forgasare_17mm_Sommarkampanj_Moped_motor_-auktion-67794805
är en av de 3. Det är Bringegårds Mopedservice som säljer.
I morse fanns det 4 och jag köpte en.
Såg också på blocket idag KE Cykelverkstad: 0702-752536
www.mopedkraft.se sålde också nya för 1450:-
Vill nog påstå att det inte duger med någon mindre.
Hälsningar och lycka till <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 jul 2008, 17:29
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Det blir det lite fart med!
Har du en originalförgasare? De är märkta 1/8,5/? på flänsen som monteras mot cylindern.
Jag tror att det kan var näst intill omöjligt om inte helt omöjligt att borra upp dom till 17x14 mm d.v.s måttet som en 60cc cylinder har.
Kanalen ska se ut som förgasaren i denna auktion för att passa cylindern.
http://www.tradera.com/17mm_bing_komplett-auktion-67658274
Förgasaren MÅSTE inte ha den formen som insuget i cyllen för att det ska fungera.
Det NC snackar om med en metallplatta fungerar,har själv kört med en 12 bing på en 60cc cylle med en metallplatta emellan. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 jul 2008, 18:24
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Metallplatta, tror jag inget på, då blir fuggen för varm så det blir ånglås i den.
jag har på min flaka en membransylle borrad till 41 mm som matas med en bing 12, funkar kalasbra, eftersom det är livsfalrigt att köra med en flaka i mer än 70 blås

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 jul 2008, 18:29
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Metallplatta, tror jag inget på, då blir fuggen för varm så det blir ånglås i den.
jag har på min flaka en membransylle borrad till 41 mm som matas med en bing 12, funkar kalasbra, eftersom det är livsfalrigt att köra med en flaka i mer än 70 blås

Förgasaren - packning för förgasaren - Metallplatta (alu) - kyrkports packningen.
Jag körde så i några månader tills jag bytte förgasare. Ingen ånglås där. <!-- </EdIndex> --></div>