Säljes/Bytes: Repobj Compact 1250 CS

fredrik_k

Säljes/Bytes: Repobj Compact 1250 CS

Inlägg av fredrik_k »

Hej.

Häromveckan la jag upp ett gammalt compact rep-objekt på facebook och var väl villig att byta mot två backar falcon om nån hämtade skiten. Fick väldigt fort veta att min gamla compact som jag aldrig byggt ihop ordentligt är en 1250 CS och som ska vara bland det ovanligaste som finns så buden haglade in ganska fort. Jag har fått endel roliga bud som är något högre än två backar falcon alltså.

Jag fick tipset att även kasta ut den här för att se vilket intresse som finns. Som synes saknas det lite olika delar, ni vet nog bättre än mig vad som fattas, motorn på bilden är en saxonette men det finns även en 3växlad luftkyld sachs.

Bild
Bild
Bild
Bild

Nån som kan berätta mer om denhär (mer än det som står här på raketsport). Om nån vill buda nått så är det fritt fram också eftersom det enda jag är riktigt säker på är att jag inte ska behålla den. Jag är även på jakt efter en trevlig bruksmoped (med sadel, inte limpa) som gärna får vara svensk och trevlig att puttra på (inga 100km/h söndertrimmade grejer alltså). Kan gärna få vara en flaka eller annan transportmoped också, eller varför inte en monarscoot (eller liknande lambretta-kopia).

Allt är uppe för diskussion helt enkelt :)
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Re: Säljes/Bytes: Repobj Compact 1250 CS

Inlägg av Hynboholm »

Vilka budregler gäller?
Du har alltså just nu ett gäng på Facebook som sitter och hoppas på att inte bli överbjudna?
fredrik_k

Inlägg av fredrik_k »

Budregler och budregler. Generellt är det väl bäst bud vinner? :)

Nä, men jag har inte bråttom att bli av med mopeden utan den står den står, då objektet är svårvärderat så vill jag få lite kött på benen innan jag säger varken bu eller bä. Om ett bra bud kommer så säljs den, så enkelt är det. Det finns alla möjliga olika varianter av bud, rena kontanter, kontanter och en moped imellan, eller bara en moped imellan.

För att vara tydlig så är det bästa budet just för stunden ett bud som motsvarar ungefär 8000 riksdaler (en bruksmoped + kontanter imellan) Om det är så att det fortfarande är det bästa budet om låt säga två-tre veckor så är det det som marknaden har bestämt att detta är värt. Klurigt i sånnahär fall när säljaren (dvsa jag) inte har en aning :(
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

cocos_acc.gif cocos_acc.gif
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Vänta inte för länge, folk har tendens att tappa intresset eller hinna köpa något annat för pengarna om budgivningen tar för lång tid.

Tycker att ett sammanlagt värde på 8000:- låter riktigt bra, beroende på vad det är för moped och om du ska ha kvar inbytesmoppen eller sälja den vidare.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »