Häromveckan la jag upp ett gammalt compact rep-objekt på facebook och var väl villig att byta mot två backar falcon om nån hämtade skiten. Fick väldigt fort veta att min gamla compact som jag aldrig byggt ihop ordentligt är en 1250 CS och som ska vara bland det ovanligaste som finns så buden haglade in ganska fort. Jag har fått endel roliga bud som är något högre än två backar falcon alltså.
Jag fick tipset att även kasta ut den här för att se vilket intresse som finns. Som synes saknas det lite olika delar, ni vet nog bättre än mig vad som fattas, motorn på bilden är en saxonette men det finns även en 3växlad luftkyld sachs.

Nån som kan berätta mer om denhär (mer än det som står här på raketsport). Om nån vill buda nått så är det fritt fram också eftersom det enda jag är riktigt säker på är att jag inte ska behålla den. Jag är även på jakt efter en trevlig bruksmoped (med sadel, inte limpa) som gärna får vara svensk och trevlig att puttra på (inga 100km/h söndertrimmade grejer alltså). Kan gärna få vara en flaka eller annan transportmoped också, eller varför inte en monarscoot (eller liknande lambretta-kopia).
Allt är uppe för diskussion helt enkelt