Maxi problem
Postat: 27 aug 2016, 09:04
Jag pendlar till jobbet med en gammal puch Maxi.
Originalcylindern var tyvärr kass så jag skulle beställa en ny från puchchop.de.
En ny cylinder skulle gå på 1300sek. Pop så dök en reklambild upp. En 70cc med kolv, topp och förgasare för 950sek. Jag kunde inte motstå!
Det positiva är att övervikt, motvind och uppförsbackar är INGA problem längre. Sweet J.. vad den pinnar på!
MEN
Den sörplar i sig en halvliter milen och den dör på tomgång. Vid kallstart går den någon minut och sedan dör den. I lågregistret känns det som om den "svajar"
Jag tror att den surar ner sig eftersom tändstiftet sotar igen.
Jag har nålen i det lägsta läget och har ingen aning om hur jag ska få till en magrare blandning.
Bestyckningen är
70cc airsal
15mm bingkopia med 76 munstycke
Kass cylinder? kass förgasare? Tändningen?
Originalcylindern var tyvärr kass så jag skulle beställa en ny från puchchop.de.
En ny cylinder skulle gå på 1300sek. Pop så dök en reklambild upp. En 70cc med kolv, topp och förgasare för 950sek. Jag kunde inte motstå!
Det positiva är att övervikt, motvind och uppförsbackar är INGA problem längre. Sweet J.. vad den pinnar på!
MEN
Den sörplar i sig en halvliter milen och den dör på tomgång. Vid kallstart går den någon minut och sedan dör den. I lågregistret känns det som om den "svajar"
Jag tror att den surar ner sig eftersom tändstiftet sotar igen.
Jag har nålen i det lägsta läget och har ingen aning om hur jag ska få till en magrare blandning.
Bestyckningen är
70cc airsal
15mm bingkopia med 76 munstycke
Kass cylinder? kass förgasare? Tändningen?