E-type igen...C-racer SÅLD!
E-type igen...C-racer SÅLD!
I väntan på delar och inspiration till övriga projekt så är det väl vettigt å påbörja ett till...
Den här ramen köptes billigt för å plocka motorfäste å annat till Snik-Typen, såg inte alltför trevlig ut från början.
Men kan förhoppningsvis bara bli bättre. Tiden får utvisa vilken riktning bygget tar, prio ett är att ordna till ramen från grunden.
Den här ramen köptes billigt för å plocka motorfäste å annat till Snik-Typen, såg inte alltför trevlig ut från början.
Men kan förhoppningsvis bara bli bättre. Tiden får utvisa vilken riktning bygget tar, prio ett är att ordna till ramen från grunden.
Senast redigerad av JoNo den 20 nov 2017, 09:37, redigerad totalt 2 gång.
Re: E-type igen...
Börjar lite smått med att få bort en icke önskvärd kurva på ett av rambenen. Riktning var inte att tänka på pga de tunna rören och skadans placering. Har slaktramar som får bistå med rör och bortskurna fästen. Styrlåset försvann i farten.
Re: E-type igen...
Det där blev himla bra du.
Re: E-type igen...
Tackar, man försöker så gott man kan he he
Re: E-type igen...
Fästen för kåpor och skärm samt avgassystemet lyste med sin frånvaro. Plockades från två skrotade rambitar...
Re: E-type igen...
Idag blev ramen färdigsvetsad, blästrad och fick ett lager etsgrund. Lite spackel å färg på det så...
Re: E-type igen...
Två tankar ska bli en. Typtanken har tidigare fått fästen fram bortskurna. Så det får bli en transplantion från den krockade F50 tanken som följde med ramen.
Senast redigerad av JoNo den 10 okt 2016, 22:17, redigerad totalt 1 gånger.
Re: E-type igen...
Du ligger i bra! Det blir ju skitsnyggt.
Re: E-type igen...
Borde gå att söka bidrag, Räddande av kulturskatt.
Re: E-type igen...
Tack!Lolalola skrev:Du ligger i bra! Det blir ju skitsnyggt.
Ja d kanske går å få nåt från EUkrack skrev:Borde gå att söka bidrag, Räddande av kulturskatt.
Igår fortsatte jobbet med tanken. Först lite blästring och sedan putsa bort rester av gamla fästet framtill. Pga strulande bläster så tog väl det jobbet
3ggr längre än det borde, men hann i alla fall måtta in och punkta dit plåtarna innan det blev kväller
Snart dags å fundera på inriktning på bygget, asfaltracer eller offroad? Kanske nåt mittemellan, typ Scrambler
Re: E-type igen...
Med tanke på de höga (Tradera)priserna på delar till dessa mopeder så förstår jag att du lägger ner allt detta arbete!
Kul att du är noga och använder rätt avgasfäste!
Kul att du är noga och använder rätt avgasfäste!
Senast redigerad av Hynboholm den 11 okt 2016, 11:58, redigerad totalt 1 gånger.
Re: E-type igen...
även denna renovering kommer att följas med stort intresse...kul att se en E-type växa fram som fågel Fenix ur askan..
Re: E-type igen...
Tack för intresset
Ja det går å lägga ner lite tid å rädda ramen med tanke på prisruset som blivit, önskar man hade köpt lite fräschare delar när det var lägre priser förr
Ikväll blev det soffläge pga feber och snuva.
Började fundera på det här med framgaffel, Har ju en k50 gaffel som ligger men skulle gärna montera nåt mer prestanda höjande...
Nån som provat 30mm EBR eller har annat förslag?
http://www.ebay.com/itm/Front-fork-EBR- ... 2386354356" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja det går å lägga ner lite tid å rädda ramen med tanke på prisruset som blivit, önskar man hade köpt lite fräschare delar när det var lägre priser förr
Ikväll blev det soffläge pga feber och snuva.
Började fundera på det här med framgaffel, Har ju en k50 gaffel som ligger men skulle gärna montera nåt mer prestanda höjande...
Nån som provat 30mm EBR eller har annat förslag?
http://www.ebay.com/itm/Front-fork-EBR- ... 2386354356" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E-type igen...
Vad tror du om en japansk 125-gaffel? Dom brukar ju dyka upp på Tradera och lite överallt och är det inte offroad eller cross så passa dom ju på det mesta.
Prydligt jobb med tanken.
Prydligt jobb med tanken.
Re: E-type igen...
Hmm, bra ide' ska hålla utkik efter en sån.Lolalola skrev:Vad tror du om en japansk 125-gaffel? Dom brukar ju dyka upp på Tradera och lite överallt och är det inte offroad eller cross så passa dom ju på det mesta.
Prydligt jobb med tanken.
Har ju en ceriani 30, men den är tänkt till en Gilera Trial klon framöver... om nåt år... eller så... typ.
Gällande tanken så brukar det stranda lite när plastkletet ska på å sen slipas slätt *ryys*.