Plockade på lite skrot för å kolla fästen mm, får väl se vart det bär iväg...
[img]bild[/img]
Fint flyt!
Fick du såga av nåt på det blåa ändröret? Det fick jag göra med mitt kromade redan när jag hade det på E-typen med zündappgrejorna. En rejäl bit. Sen fick jag kapa det igen när det skulle på MX-ramen. Det måste ha varit otroligt jättelångt från början.
Plockade på lite skrot för å kolla fästen mm, får väl se vart det bär iväg...
[img]bild[/img]
Fint flyt!
Fick du såga av nåt på det blåa ändröret? Det fick jag göra med mitt kromade redan när jag hade det på E-typen med zündappgrejorna. En rejäl bit. Sen fick jag kapa det igen när det skulle på MX-ramen. Det måste ha varit otroligt jättelångt från början.
Ja fick kapa mitt med. Ca 13 cm tror ja de va. Mitt va sket långt annars. Hade aldrig gått fästa nån skärm annars.
Efter att framgångrikt förstört mitt underarbete på tanken genom ren klantighet så tappade jag suget ett tag.
Men ikväll var det till att bita ihop och fortsätta.
Pysslade dit gaffelkronorna och slipgrundade tanken igen samt finslipning.
Grubblar fortfarande på färgkombon, har kikat lite åt det orangea hållet och fastnat lite för kreidlers nyans...
Pga gamla trasiga bilar har inte så mycket hunnits med.
Men idag rensade jag bort låsfästen på svingen samt byggde om den baktill. Hoppas det håller ihop lite bättre nu.
Det blir nog svårt med AX100 om du inte förlänger ramen. Jag var också inne på en sån där nytillverkad, men den är ytterligare ett par centimeter längre än en Zündapp (som jag också var inne på) och med den jätte-jättestora cylindern fick inte ens den plats. Inte med mindre än att man fick börja karva i flänsarna.
Snyggt jobb med vingen!