Kreidler J50.51 eller K50 motor sökes

JHE
Inlägg: 62
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Kreidler J50.51 eller K50 motor sökes

Inlägg av JHE »

Hej.
Söker en Kreidler motor av typ J50..J51.K50!
Kan byta med Victoria MS50 eller MS51 båda helt kompletta. Vidare har jag en Victoria EM50 som saknar växelspak och växelarm men har förgasare och tändsystem och nya lameller. Även ILO 2vxl komplett utan förgasare. Har även en ball Husqvarna 120cc motorsåg/stenkapsmotor som är väldigt lite körd dock är svärdfästet sönder. Angående Kreidlermotorn så behöver jag en komplett motor iofs kan tändsystem och fögge saknas på den. Även motorer med trasigt block intressant (beroende på skada) vi kan diskutera pris eller nåt annat byte. Har även ett Sachs Stamo elverk i gott fungerande skick att byta med. Har också en 2vxl Puch MS50 motor med Tomoscylle med grym komp saknar fläktkåpor har tändsystem men saknar gnista och fögge. Kan naturligtvis tänka mig att köpa en motor med. Håkan
Senast redigerad av JHE den 11 nov 2016, 10:28, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: Kreidler J50.51 eller K50 motor sökes

Inlägg av pangerva »

Jag har cylinder kolv och topp om det är intressant.
Ser ut som senare Zündapp men cylindern är lägre.
Jättefint skick. Ska vara en 1,5 hk tysk cylinder sägs det.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
JHE
Inlägg: 62
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Re: Kreidler J50.51 eller K50 motor sökes

Inlägg av JHE »

Hallå och tack! Jag vill ha en tekniskt intressant motor att göra en "skolmotor"av. Har en Kreidler K50 men den är hel och fungerande. Därför kan en skadad motor va intressant eftersom jag ska fräsa i den för att visa mekanismen - vinterprojekt! Finns en J50 på ebay.de men 79€ för en motor med kass cylinder och kolv och saknad koppling är för mycket.
Skriv svar