Så här ser det ut:

Kolla med mopedrenovering också, tror att den är lite billigare där.Lolalola skrev:Vad tror ni som känner till de här motorerna om ett sånt här käckt system?![]()
http://www.rnmotor.eu/sachs-5-6-vxl/el- ... p-mfl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Risken finns nog att det är lågpris Kina-grejor med stort påslag i butik. Det vore intressant om någon som har testat det rapporterar. Jag kan tänka mig att tändningen inte är stabil från tomgång upp till fullvarv genom att det inte finns en riktig trigger. Det man absolut vill slippa är en tändning som sker tidigare och tidigare med stigande varvtal.Lolalola skrev:Vad tror ni som känner till de här motorerna om ett sånt här käckt system?![]()
http://www.rnmotor.eu/sachs-5-6-vxl/el- ... p-mfl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Stämmer gott det...Hynboholm skrev:
Kolla med mopedrenovering också, tror att den är lite billigare där.
(och garanterat snabbare leverans)
...och pilen är dessutom åt rätt håll här:Micke S skrev: Risken finns nog att det är lågpris Kina-grejor med stort påslag i butik. Det vore intressant om någon som har testat det rapporterar. Jag kan tänka mig att tändningen inte är stabil från tomgång upp till fullvarv genom att det inte finns en riktig trigger. Det man absolut vill slippa är en tändning som sker tidigare och tidigare med stigande varvtal.
Pilen på svänghjulet visar inte att det är gjort för medurs rotation som det är på Sachs 5 och 6 vx motorer men det kan nog fungera ändå genom att det är spolar som triggar. Fast det är inte säkert att man kan få det att fungera utan att fila upp spåren i plattan om det är normalt är till för moturs rotation.
.Lolalola skrev:Men usch så jobbigt det blev nu... Tack för info.