Hastighetsmätardrivning sm 50

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
johnnyer
Inlägg: 46
Blev medlem: 28 aug 2008, 23:00
Ort: Karlstad

Hastighetsmätardrivning sm 50

Inlägg av johnnyer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns det någon som kann fota drivningen i framhjulet .Är det vdo ellr något annat . Saknar detta så vet ej vad jag skall kolla efter MVH Johnny <!-- </EdIndex> --></div>
äckelpekkasin
Inlägg: 240
Blev medlem: 23 jun 2009, 23:00
Ort: Dalom, Sverige

Inlägg av äckelpekkasin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har bestämt för mig att hastighetsmätaren inte drivs av framhjulet, utan av motorn. Har inte kopplat in min mätare än, men jag är ganska säker(hoppas det är så annars fattas det en till grej till min svåra sm50) :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den ska drivas av motorn på sm50. Hittar inget som visar på annat i reservdelskatalogen.
Däremot är det är vdo-drivning på framhjulet på F50 och Golden Champ som har samma mätare (bortsett från färgen på mätartavlan). <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
johnnyer
Inlägg: 46
Blev medlem: 28 aug 2008, 23:00
Ort: Karlstad

Inlägg av johnnyer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för informationen då får jag fixa drivning från motorn.MVH JOHNNY <!-- </EdIndex> --></div>
Bengt
Inlägg: 31
Blev medlem: 03 dec 2007, 00:00

Inlägg av Bengt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det stämmer att hastighetsmätaren drivs på motor.Jag hade en SM 50
för många årsen <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar