Jaha, och så nästa problem på fs1:an
Postat: 15 dec 2017, 23:14
Efter drevning o diverse annat småfix, dags för provtur...
Attans vad fort den gick ett par hundra meter, sedan dog den.
Rulla hem och kolla vad som hänt
Väl inne på garagegolvet blev det en bensinpöl under pärlan.
Efter lite analys visade det sig att flotören inte orkar stänga den lilla backventilen för bränslet, så förgasaren flödade.
Som brukligt då man köper en 30 taggare så fick jag en påse med godis påköpet. I påsen låg 3.5 förgasare.
En av dem hade en backventil som hindrade bensinflödet, bra! Slängde på den ventilen på min 16mm förgasare.
Upp o åk igen, nu kom jag 700 meter!
Död, ok rulla hem. Vafasen, tändstiftet sitter löst, passar på att byta till ett nytt, attans det nya (som visuelt ser exakt likadant ut som det gamla, men fräshare) vill inte fästa i topplocket, gängpaj i tändstiftslet - nu känner jag en viss oro, men lyckas skruva dit det gamla igen så det sitter hårt.
Upp o åk... denna gång 1500 meter! Sedan stopp...
Den tänder inte tror jag, rullar moppen hemåt (grannarna ler i medlidande...)
Väl hemma startar hon så fint igen, men det verkar vara så att hon lägger av, inte tänder då motorn blir varm, och jag tycker den missar vissa tändningar på högre varv. Vad är detta gott folk?
Attans vad fort den gick ett par hundra meter, sedan dog den.
Rulla hem och kolla vad som hänt
Väl inne på garagegolvet blev det en bensinpöl under pärlan.
Efter lite analys visade det sig att flotören inte orkar stänga den lilla backventilen för bränslet, så förgasaren flödade.
Som brukligt då man köper en 30 taggare så fick jag en påse med godis påköpet. I påsen låg 3.5 förgasare.
En av dem hade en backventil som hindrade bensinflödet, bra! Slängde på den ventilen på min 16mm förgasare.
Upp o åk igen, nu kom jag 700 meter!
Död, ok rulla hem. Vafasen, tändstiftet sitter löst, passar på att byta till ett nytt, attans det nya (som visuelt ser exakt likadant ut som det gamla, men fräshare) vill inte fästa i topplocket, gängpaj i tändstiftslet - nu känner jag en viss oro, men lyckas skruva dit det gamla igen så det sitter hårt.
Upp o åk... denna gång 1500 meter! Sedan stopp...
Den tänder inte tror jag, rullar moppen hemåt (grannarna ler i medlidande...)
Väl hemma startar hon så fint igen, men det verkar vara så att hon lägger av, inte tänder då motorn blir varm, och jag tycker den missar vissa tändningar på högre varv. Vad är detta gott folk?