Framtidsplanen då??

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE
Inlägg: 5539
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av HSE »

HVA59 skrev:Ja där verkade ju finnas allt och lite till :D Men vilka priser på vissa saker... 4200 för en 6 volts startmotor :shock: Men i och för sig så var ju en del andra grejor rättså billiga...
Jag byggde om mina Grållar till 12v. lättare att hitta batteri och andra eldetaljer då...
HSE
Inlägg: 5539
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av HSE »

HVA59 skrev:Ja, det är mycket trevliga traktorer, har ju kört pappas 52:a otaliga gånger... Men den är inte registrerad, så den får inte köra på väg. Denna som jag har är dock registrerad, så det är lite roligare :wink: är i stort behov av renoveing... läcker olja, dålig kompressition, bromsarna slut, mm.
Men sen har jag ju inte betalat något för den heller fick den av en god vän som behövde platsen... :D Han har hur många gamla traktorer som helst stående :)
Betalade en femhundring för frakt så tog han den på sin släp och körde upp den till pappas verkstad, smidigt och bra!
Senaste numret av Traktor har starten av en serie där de renoverar en Grålle om du inte sett det.
P2060596.JPG
.
P2060597.JPG
.
P2060598.JPG
.
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av HVA59 »

Jasså... Jag har inte haft tidningen traktor på många år, pappa hade den när jag var liten, men inte längre :( På bilderna ser den traktorn nog lite sämmre ut i skicket än min, men dem verkar ju ha riktiga verktyg/tillbehör och kunskap... Och det saknar jag :wink: :roll:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5539
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av HSE »

Ja den var riktigt dålig, inte körbar. Jämfört med dig har de framförallt större plånbok :wink:
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av Peter Holbrant »

Bra dag och fler planer fick mig några sachsmotorer.. Hade sett en trevlig men ombyggd monark 50s några gånger både på fb och på tradera
Lustigt nog då jag hela tiden tyckte det vart en trevlig bruksmoped med bra potential visst omgjorda motorfästen misstänker jag men
är ju egentligen rätt lätt fixa till.. Oavsett tycker jag med dagens prisutveckling 4000kr är ett bra pris.. Hämtas på lördag i alla fall ska bli trevligt.
Gillar iden att den är brukbar tills/om lust för återställning infinner sig..
50s_2.jpg
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av Raketsport »

Det var ett bra pris. Bara att gratulera till en bra åk-moppe
//Jossan
Josefine Andersson
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av Peter Holbrant »

Åjo till sist hemkommen till och med hunnit ätit nu utslagen i soffan!! Alltså själv har jag inga större problem köra bil som resande reparatör blir det runt 7-8 tusen mil om året och numer känns allt under 30 mil som en "när-resa"... Skillnaden var dock att då är jag ensam i bilen idag vart mina sötnosar med!! Å de var verkligen änglar men små änglar resan vart i alla fall lite tuffare än jag är van vid...

Men efter hemkomst lite potatisgratäng och utslagen i soffan känner jag att resan väl värt och nöjd över köpet.. Nästa vecka ska jag bara hämta hem några gratismotorer. Då blir resan kortare och barnfri.... Får se om det hinns med en liten provtur redan i morgon? Kan bli lite ensamtid på söndagen, hänger lite på om Madicken leker hemma eller borta?? För i alla fall Rasmus bjuden på kalas! Men nu lite sofftid..
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av TolvNollNio »

Udda men kul motorval på den thumb_up
Trodde nämligen först det var en P-uch.
Blir intressant få läsa om provturen säger det är en lyckad kombination?
Blå/vit Monark 1209
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av Peter Holbrant »

Ja funderar lite kanske lika bra slänga ihop en byggtråd om den!! Kan säga provkörning avklarad och första var ingen höjdare men nu efter lite småpyssel går den såpass att jag är nöjd eller rättare sagt lättstartad hyfsad topphastighet med tanke på original 53km något backslö eller om jag bara är fet??
Skriv svar