Crescent Compact nu körklar!!!!

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Crescent Compact nu körklar!!!!

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu är den klar att tas ut på vägen. har hel och halvljus. bra signal o fint bakljus, har även monterat nya bromsar bak. klädseln på sadeln som inte e original köpte jag av rune. är riktigt nöjd med min budget renovering. o motorn går för övrigt fint. lite ljud från lager men så e de o andra sidan gamla grejer. den vart hur som helst bra i vxl låda med lite tips från hillbilly. se o ge gärna en komentar om moppen som är en budget renovering med gamla grejer.




Bild Bild Bild Bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
HillBilly
Forumsponsor
Inlägg: 639
Blev medlem: 16 feb 2009, 00:00
Ort: Karlstad Värmland Sverige

re

Inlägg av HillBilly »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanon snyggt
bra jobbat men du ska väl ha ett texasstyre på moppen(det hade jag på min när det begavsig på det glada 70 talet)
:D :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Glad skit
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo man kanske skulle ha ett texas hehe har ett buffalo liggande tror ja som kanske passar. men de får va original ett tag. wire långder o allt e anpassat just nu te detta styret. märkte precis nu när ja va te maxi att tutan bråkar. kopplade den på grön kabel sog eg e bromsljus men de räcker visst inte. testa gick ju alltid. bara att koppla om de hela imorgon. de va värt ett försök iaf. de e ju kopplat så med stefa system men o andra sidan e de nog mer klös i den kabeln då som e grön. blir att utesluta den helt eftersom det e bromsljus kabeln. hittade ett helt elsystem nu för compact med sachs motor. så imorgon blir de moppemek på jobbet hehe. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
2takt68
Inlägg: 362
Blev medlem: 24 jun 2009, 23:00
Ort: Härryda

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt den blev ju kanon :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo ganska nöjd själv faktiskt, ska bara byta packboxar te veven, sen e motorn okej igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ju bra ut :D Synd att du inte bytte packboxen direkt :D

Vad var det för växellådstips du fick? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja tips o tips e väl en självklarhet egentligen. mina drev lineade inte 100 procent så ja fck shimsa om lite. men nu e den kanon i växellådan. kickfjädern spände ja ett hack o fasen va mkt bättre de vart. full retur på den nu. ikväll ska den gå. bara ja kommer iväg o hämtar en packbox. hade bara en kvar :( :) <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar