Monark Kuli 1952
Postat: 05 apr 2020, 21:35
Tja allihopa!
Innan ena projektet ens är i närheten av klart så råkar man ju köpa på sig ett till objekt.
Blev en Kuli påhängsmotor med en Monark herrcykel på Tradera.
Resan gick till Hudiksvall och sen hem igen. Under lördagskvällen hann jag med att riva cylindern och rengöra så gott det gick.
Och idag söndag så tillverkade jag ny packning samt monterade ihop det jag hade rengjort och ersatt de som behövdes ersättas.
Förgasaren var riktigt igensatt och jag undrar hur den gått mot slutet.
Det som är ett intressant val är att förgasaren är en Dellorto som man monterat och den passar riktigt bra på motorn, får se hur den går sen när jag får igång den.
Själva motorn har rikligt med komp och riktigt stark gnista, det här ska inte bli några problem!
Cykel kommer jag börja med när motorn och det runt den är klart.
Och det som saknas är kopplingshandtag som är låsbart, pinngas samt ett pyshandtag. Annars utöver det är det något litet fäste här och där samt vajrar som ska fixas.
Cykeln behöver få sig en trumbroms sen kanske byta styret.
Sådärja, motorn "klart"!
Pricken över i:et på motorn blev nog ändå STEFA tändhatten jag hade liggandes.
Innan ena projektet ens är i närheten av klart så råkar man ju köpa på sig ett till objekt.
Blev en Kuli påhängsmotor med en Monark herrcykel på Tradera.
Resan gick till Hudiksvall och sen hem igen. Under lördagskvällen hann jag med att riva cylindern och rengöra så gott det gick.
Och idag söndag så tillverkade jag ny packning samt monterade ihop det jag hade rengjort och ersatt de som behövdes ersättas.
Förgasaren var riktigt igensatt och jag undrar hur den gått mot slutet.
Det som är ett intressant val är att förgasaren är en Dellorto som man monterat och den passar riktigt bra på motorn, får se hur den går sen när jag får igång den.
Själva motorn har rikligt med komp och riktigt stark gnista, det här ska inte bli några problem!
Cykel kommer jag börja med när motorn och det runt den är klart.
Och det som saknas är kopplingshandtag som är låsbart, pinngas samt ett pyshandtag. Annars utöver det är det något litet fäste här och där samt vajrar som ska fixas.
Cykeln behöver få sig en trumbroms sen kanske byta styret.
Sådärja, motorn "klart"!
Pricken över i:et på motorn blev nog ändå STEFA tändhatten jag hade liggandes.