Länkar på YouTube

Egna filmer och ex. Youtube klipp
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Finns ett museum i Vindrarp

lite bilder därifrån
http://www.oldknutters.se/cpg145/thumbnails.php?album=37
Jag var runt i Vinrarpstrakten i somras och letade efter detta museum, men då va det tydligen stängt. Någon som vet statusen i dag? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om jag inte är fel ute så fick han något fel i kroppen och måstes säljs kreaturen.
Men hans kunskap om moppar är inte så stor. Det hindrar inte att han är trevig att surra med. Dessutom lyssnar han på när man berättar om hur mopparna skall vara, jag menar att det kan vara fel bitar på vissa moppar. Typ en paddadämpare på en Dakota , det var ett fingerat exempel. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Om jag inte är fel ute så fick han något fel i kroppen och måstes säljs kreaturen.
Men hans kunskap om moppar är inte så stor. Det hindrar inte att han är trevig att surra med. Dessutom lyssnar han på när man berättar om hur mopparna skall vara, jag menar att det kan vara fel bitar på vissa moppar. Typ en paddadämpare på en Dakota , det var ett fingerat exempel.
Inte är det så lätt att veta allt om moppar, det tar sin tid även om man är väldigt intresserad och man upptäcker nya saker varje dag :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, naturligtvis kan man inte veta allt, MEN har man ett Museum så så räknas det med att man ska ha kunskap om sina föremål. Hur kan man annars klassificera det som ett museum.
En privatutställning är en helt annan sak... Museum står för sakkunnighet.

Många tror på vad han säger eftersom han har ett museum och 250 moppar. Man kan ju inte hitta på ett t.ex årtal som man tror passar, det lurar ju mindre kunniga besökare och det dessutom så sprider sig dessa felaktigheter som fakta.
Jag förmodar att detta bara är en felaktighet av många, för det är ganska basic att flintamotorn kom först 1963 och 1175:an är inte heller en sånn modell som är svår att ålderbestämma eftersom den tillverkades ett år. Och VoV-skylt bör den ju ha eftersom den är original. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo om vi säger så här.. om man vill ha ngt att pyssla med å samtidigt kunna få in ngn luskrona så är ju ett privatmuseum ganska ok å sedan räcker ju pengarna till en större samling om man köper moppar för det blir ju inte direkt ett museum som är nåt att se med fyra jänkare i fint skick.
men men nog måste han väl vara intresserad av prylarna annars hade han ju köpt värdepapper istället eller nåt annat som han inte behöver underhålla å damma av jämt å ständigt. men han verkar inte riktigt "glöda" för sina prylar vem vet kanske han är en helt annan person om man träffar honom privat. :roll: eller han kanske har lessnat..
Jag har själv jobbat med att bygga ett upplevelse centrum å när alla tekniska konstruktioner mm. var klara så övergick min anställning till att vara guide å jag lovar vad djäkla tråkigt det var. att gå omkring å prata om samma saker hela tiden. Kändes som om man inte hade gjort ett dugg på jobbet bara snackat me folk.. så jag sade upp mig efter en månad. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja visst tror jag han brinner för det han gör och har en fin samling, det är absolut inte det. Det skulle vara skoj att åka och titta på den.
Jag har bara lite svårt för att vissa gissar och chansar fast man inte vet. Då bör man säga att man inte är säker eftersom Museum för tyngd med sig. Jag kanske är skada som vuxit upp med en mamma som jobbat som arkivarie på länsmuseum, men för mig är det viktigt att "fakta" faktiskt är hämtad från dokument och säkra källor... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo en bra guidning är halva upplevelsen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äh - guidningarna är inte det viktigaste, utan det måste vara värre om
man var blind och döv på samma gång - vad är då en bra eller dålig
guidning för nått...Helt klart så finns det inte många som brinner i sitt
jobb efter många år av samma trampande runtikring objekt man sett
så man nästan spyr sig less. Museum är till för att bevara saker till
eftervärlden - inte visas upp för gemene man.. :!: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Äh - guidningarna är inte det viktigaste, utan det måste vara värre om
man var blind och döv på samma gång - vad är då en bra eller dålig
guidning för nått...Helt klart så finns det inte många som brinner i sitt
jobb efter många år av samma trampande runtikring objekt man sett
så man nästan spyr sig less. Museum är till för att bevara saker till
eftervärlden - inte visas upp för gemene man.. :!:
Nej ... Museum är till för att visa upp saker och påminna eftervärden om dess kultur och teknik ... och självklart för ALLA
Om man skulle bevara allt då blev det en hel del museum :) <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bryggaren skrev:
S_Compakt skrev:Finns ett museum i Vindrarp

lite bilder därifrån
http://www.oldknutters.se/cpg145/thumbnails.php?album=37
Jag var runt i Vinrarpstrakten i somras och letade efter detta museum, men då va det tydligen stängt. Någon som vet statusen i dag? :roll:
Läste att det skulle hålla stängt under 2009 men sen vet jag inte.
Hur som helst öppnar han för grupper och vi ska dit med klubben nu i januari... <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slösa då lite på utrymmet på minneskortet i kameran P-plats <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi kan donera batterier, för vi vill också se bilder! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo men om du fotar alla Standard Telstar blir det rätt enformigt :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en ny kamera för ett tag sedan men behöver ett batteri till!
Blev dock en kompaktkamera då jag vill ha den med på rallyn m.m.
Fotoproffs får hålla på med systemkamror... :wink:

Lovar att det kommer bilder på klubbens hemsida! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.youtube.com/watch?v=3mbYqCVXsg4 Där har ni något zündapp fans. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar