Sida 1 av 1
Crescent 1237
Postat: 04 jan 2010, 02:29
av amazonsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg en annons på nätet och kunde bara inte låta bli. Den var ju så söt
Dessutom var priset bra och jag blev ännu gladare när jag fick höra hur tyst och fint motorn gick, tjohoo!!
Så det blev såklart affär och nu står den i garaget och får lite omvårdnad och lackbättring där så behövs..

Kanske kan den behöva lite lite viktkompensering också så småningom..
Någon som har tips för att hjälpa den upp 10 km/h i maxfart? Detta är min första Saxmotor så jag e en rookie på dom.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2010, 02:41
av Leone
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haha de e för roliga de där

du kan alltid köpa dej en urpluggad cylinder och 12mm förgasare....
men du har stavat "sachs" fel

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2010, 02:45
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snygg! Det är en jätteskoj moped. Vi köpte en i höstas också, men din är bra fräschare.
En 12'as bing och 3,5 hk cylinder gör 10km/h extra. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2010, 11:22
av 2takt68
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bara att gratulera,måste ekänna att jag tittade på annonsen jag med men hade precis köpt en Monarscoot då.
Den är ju i ett jäkligt trevligt skick.
5,5 och en 17bing är väl nästa steg,men Jossans förslag är nog perfekt med tanke på den låga vikten på din modell.
Ännu en gång grattis

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2010, 12:00
av dr.novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så där ser en stummis ut när man tar bort tanken. Jag tror att ramarna är ganska lika, stummisen har även böjen vid styrhuvudet..jag hade en sån på gång i höstas (men den hette monark) å allt var klart han skulle bara fundera ut priset. När jag senare ringde å frågade varför han dröjer så berättade han att dom köpt den av en bekant & när den bekanta fick höra att dom skulle sälja så satte han stopp å ville ha tillbaka den.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2010, 15:01
av Nymans2013
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Så där ser en stummis ut när man tar bort tanken. Jag tror att ramarna är ganska lika, stummisen har även böjen vid styrhuvudet..jag hade en sån på gång i höstas (men den hette monark) å allt var klart han skulle bara fundera ut priset. När jag senare ringde å frågade varför han dröjer så berättade han att dom köpt den av en bekant & när den bekanta fick höra att dom skulle sälja så satte han stopp å ville ha tillbaka den.

Ganska lika är rätta orden. Har för mig den från början är baserad på den fetaste bruxmodellen: 1159 (grova rör i A-ramen)
Ramröret upp tiil styrhuvudet är kortare, A-ramen som håller bakhjulet har jag för mig är kortare i undre staget. Och Styrlåset på dom riktiga stummisarna sitter frammåt <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2010, 17:47
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart du ska ha en redcylle på den , dreva hårt och och trampa dig till farliga farter

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2010, 23:22
av dr.novolette
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag kör reedcylle på min pack men tycker det är lite trist insugsljud från dessa vid gaspådrag

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 jan 2010, 23:56
av Nymans2013
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:jag kör reedcylle på min pack men tycker det är lite trist insugsljud från dessa vid gaspådrag

Vad är det för fel med en moppe som låter som en kåt älg som har halsfluss?
Nymans 2013

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 jan 2010, 00:04
av amazonsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar intressant med Reed cylinder men det blir nog lite försiktigt trim med "tappad" plugg och någon kugg drevat.
Tack för tipsen, de är alltid kul att få här.. <!-- </EdIndex> --></div>