Hatighetsmätare VDO

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
claes 781
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2010, 00:00
Ort: Bergkvara

Hatighetsmätare VDO

Inlägg av claes 781 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mätaren står på 1797 mil ska nollställas innan renoveringsobjektet
Monark 1273 Stockholmsmodellen årsm 1963 tas i bruk.
Går det att skruva baklänges eller hur gör jag.
Den vita packningen är dålig finns det nya?
Mvh Claes
:roll: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det går att köra baklänges med borrmaskin vet jag inte , men däremot finns packningen ny.
Dock ej exakt samma form som förr , men det gör inget då själva mätaren har världens sämsta passform som det är :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köpte packningen på mopedkraft.se , men jag tror inte den ligger på själva sajten , utan ring han <!-- </EdIndex> --></div>
Bert
Inlägg: 46
Blev medlem: 22 sep 2009, 23:00
Ort: Kalmar län

Nollad mätare

Inlägg av Bert »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför nollställa mätaren?! Det är väl kul att få upp den i så många mil som möjligt! Visst går det rent teoretiskt att nollställa med borrmaskin, men den som testat vet att det går alldeles för långsamt och skulle ta alldeles för lång tid. Nej det är bara att gräva djupare i mätaren och återställa den "mekaniskt". Lycka till med renoveringen.


Bert <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På en gammal bil jag hade gjorde "borrmaskinen nästan 200"
dvs 20 mil i timmen <!-- </EdIndex> --></div>
claes 781
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2010, 00:00
Ort: Bergkvara

hastighetsmätare vdo

Inlägg av claes 781 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det någon som vet vart jag vänder mig vill ha den fyrkantiga
vdo mätaren renoverad samt nollställd
Mvh Claes :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar