En riktig boardtracker Harley

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 573
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Tack, jag gillar 70 tals XL och XR hjul, dock är de börja klättra i pris. Man borde få in 19" i bak istället för 18" som nu. Framhjul är lättare att köpa till än bakhjul. Ett baknav till XL/XR hade man haft bra broms.
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av Lolalola »

Jag körde faktiskt med Honda-hjul på min DKW -39. Både fram och bak. Funkade kanon. :)
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 573
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Ja de är bra, vill hitta ett Honda XL/XR nav eller Ducati nav 60/70 för det har jag på min 1925 Harley JD med vulust fälj. framhjul är så mycket lättare allt inom Harley 750 sida framhjul bakhjul funkar ju ej för funkar ej sida är ju fel håll och wire finns ju ej. Crossover vill jag ej löda fast i ram.

De som är duktiga på spänna upp hjul är värt pengarna, på moppe och mindre kubik är det lungt för det sällan gör 80km/h i jämförelse(mc 20 tal alltså) JD kan ju göra 200 KM/h och sida 130 lätt.
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 573
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Ja, i mina planer för bakhjul för den, Har 18" nu, 19-20" skulle vara mer rätt. Har ett Knuckle bakhjul som är 19" för knuckle projekt men där är ju axeln väldigt för stort så det räcker.
20230731_ESGEE funderar på hur stort bakhjul.jpg
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 573
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Ett "lätt " bakslag. Vattenskador. Natten mellan 230901 och 230902 fylldes källaren med vatten till en halvmeter, allt i källaren alla hojar(1926 hd och Panhead välta) alla svindyra 10-30tals dränkta, min 1946 Knucklehead 100% original i delar, en 500cc Jap osv.
SGs 1926 Harley hel dränkt och hela källaren 230902.jpg
När allt bös var ur väg skulle man utreda skadorna på Peashootern. Nu har man en kraftig vattenskada på hela källaren, avfuktare stor minst 2st behövs.
20230902_1926 Harley framgräved med tank full i vatten plåtren.jpg
Nog för det regnat mycket i Augusti men att spränga betongen under källardörren och vattenfylla hela källaren på 6h är fan sjukt. Nu har man helvete med försäkringar och djävulskap att få igen nåt. De man har kvar allt i delar och hojar lär rosta apa sen, alla delar inoljade och fettat det är det inte nu direkt. Har inget emot vatten men just nu jävla vatten helvete... hate-wall.gif
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av Lolalola »

Fy fan! :(
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 961
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av SS440-80 »

hate-wall.gif
HSE
Inlägg: 5539
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av HSE »

Känner med dig. Ingen tröst kanske, men en brand hade varit ännu värre, vet folk som råkat ut för det och inget gick att rädda efteråt.
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 573
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Tackar, för det i detta misär. Just nu försöker man rädda saker innan rosten slår i. Mycket olja och 556 blir det...
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
Mixter
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 dec 2022, 05:16
Ort: Småland

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av Mixter »

Oavsett vad försäkringen ger så finns ju nästan inget att köpa, dvs ovärderligt egentligen.
Hur värderas sånt?

Hoppas du kan rädda det mesta, men tiden går ju inte att få tillbaka. :cry:
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 573
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Är ju så. För bota djävulskapen med översvämning och försäkring as feelingen, for jag till Uppsala marknaden idag.
Jag kan meddela att 75 och uppåt dominera i säljare och alla som åkt dit, och på en stor marknad att dessa måste ha med med fru och 3 japisar(skit på snöre) hundar när man går på klassik marknad är fan sjukt, djur plågeri.
20230909_ESGEE fyndat bakhjul 27tum Uppsalamarknaden .jpg
Att kunna köpa ett 27tums bakhjul som är inte direkt nytt med broms för 150lr är fan vad jag skulle köpt navet för. Sen att den har luft i är inte fyskan :D Väger en hel del så inget vulust eller nåt, 2,5" bred fälj och 3,0 däck på, var lagom att släpa till bil- även fast man var lycklig. Gissar på engelskt då det är för tungt att vara Rex Speedy osv nån som vet vad det är?
20230909_ESGEE såg till att en Svartqvarna fick följa med hem 4 framtid.jpg
Den var lagom att att släpa till bil, och 10 tal gubbar attacker och ska köpa och dilla varje gång var slut var lagom kul. Köpte denna mest för framtiden och ev omarbetning, man kan nästan undra om man blivit en Husqvarna tomte på senaste :D
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 573
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Ja efter översvämnings blusen gick Svartqvarnan till min 17åring för få plats och klart han ska bygga hoj :D

För bota självkänslan av bakslaget är utförsäljning av delar från Liljegren samlingen ett fint sätt att bränna pengar på. I två dagar bara hojar, bjöd helt vilt på särskilt 10tal men vann inget(hade inte råd ändå) så två dagar med delar, sikta in mig på allt 1926 Harley Peashooter 350cc för den ska ihop. En original gasare såg typ komplett ut men som den hade varit nergrävd, tänkte man den kan ju ej bli dyr, jo tjena.
Schebler förgasare GX1 350cc single-ESGEE bjöd på uppgräved dyr 9590kr.png
Bara 10000kr för det. Var bara gå vidare. del efter del spåra ur särskilt Harley. När saker börja sina i i 1926-29 HD träsket fick man välja sina strider. Bjöd på säkert på 10 saker men vann 2. Framskärm säkerligen för dyr och ett bakljus säkert för dyrt med, priset för hålla på med gammalt.
Harley 1926-29 framskärm ESGEE vann säkert för dyrt.png
Harley baklampa 20tal ESGEE betala säkert för mycket för.png
Men nu har man nåt, ibland tänker man fan att man ska dille på original saker...
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 573
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

I Vattenskada skitet, allt i källaren ska ut för när 6v med avfuktare sen ska golv och upp till 70cm fräsas bort, sen gjutas och sen göras ett kokong som ett membran ifall det händer igen.
Så allt mc väg får flytta in i vanliga garage och bo med min 70 Charger och min 28 Dodge Brothers(innan Chrysler köpte upp), skulle önska mig ett större garage.
20231022_ESGEEs Peashootern och bänken i garage.jpg
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
umekille
Inlägg: 1513
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av umekille »

ordnar inte försäkringsbolaget förvaringen?
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 573
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Nä, det får vi göra, och all trä väggar hyllor under 70cm ska de ta ut och åter bygga efter fräs och gjutning osv.
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Skriv svar