En riktig boardtracker Harley

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av Lolalola »

:shock:
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 574
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

För bota vattenskada öket, chansa man pengar på transkåpa men var ju ej Harley Peashooter utan senare Dl eller Vl, så man slängde pengar i sjön ännu en gång. Visst har jag en RLD maskin (Sekel osv sen den gick) som den passar till men att göra nåt med den dröjer länge.
SG köpte relativt fin transkåpa men var ju ej peashooter utan senare dl eller vl dvs pengar i sjön.jpg
Efter det ekonomiska snedsteget, börja man brottas med hela måleri biten då hela har badat, blir nog en mörkare grön på ram(lär bli oljig ändå) det svåra med tankar om man ska envisas med vattenfyllda eller köpa nya när man är kontant igen.
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
Mixter
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 dec 2022, 05:16
Ort: Småland

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av Mixter »

ESGEE skrev: 18 dec 2023, 16:50 För bota vattenskada öket, chansa man pengar på transkåpa men var ju ej Harley Peashooter utan senare Dl eller Vl, så man slängde pengar i sjön ännu en gång. Visst har jag en RLD maskin (Sekel osv sen den gick) som den passar till men att göra nåt med den dröjer länge.
SG köpte relativt fin transkåpa men var ju ej peashooter utan senare dl eller vl dvs pengar i sjön.jpg
Efter det ekonomiska snedsteget, börja man brottas med hela måleri biten då hela har badat, blir nog en mörkare grön på ram(lär bli oljig ändå) det svåra med tankar om man ska envisas med vattenfyllda eller köpa nya när man är kontant igen.
Hmm varför tänker jag på senap och ketchup när jag ser kåpan??
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 574
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Tyvärr så är många gröna men sen ett år eller nåt är senaps stil vilket ser lite blä ut i min bok
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
Mixter
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 dec 2022, 05:16
Ort: Småland

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av Mixter »

ESGEE skrev: 18 dec 2023, 19:36 Tyvärr så är många gröna men sen ett år eller nåt är senaps stil vilket ser lite blä ut i min bok
Ok jaha det visste inte jag,, och då är vi 2 som tycker så
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 574
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Är så, ifrån 1935 och framåt är det senaps till nytt på 40 talet, var bara armen sen som var gröna sen om man ej valde så, 1920 talet var lustigt så. 10tal och bakåt var tydligen grått som var kung. Men var ju så när Harley börja sälja så mycket mer än Indian så målade de vad som fanns just då, var det bara senap så blev allt senap, var det grönt blev alla modeller gröna. Baksidan av massproduktion :D
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 574
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Nu håller man i Försäkrings blues på tjatar på kompis som har box och är gammal lackerare att rädda ram ev tankar och spruta i grönt, för man ej har sån möjlighet längre särskilt med värme och plats. Frågan är klaralacka patina ramen eller ej, lutar att måla då den har badat.
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 574
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Ja projektet med Peashootern har tagit mycket stryk av dränkning, fick nada för det av jävla försäkring, Tankar vet jag ej om det lyckas med rosten och mitt bakhjul med den läder/trä och säkert lager helt fuckat. Ny tank är minst 10000kr och bakhjul samma eller mer. Va fan ska man ha Gårdsförsäking och husförsäkring när alla projekt och hojar utan regnummer är lösöre med avskrivning.

Förlorat säkert 80000kr på 1910-30tal. Sen ska man hitta allt igen. Just är det fuck försäkringbolag evildevil
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 574
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

I mardrömmen med översvämningen och all blues. Bilsport och mc, ända som varit bra i detta helvete, innan en vecka allt utrett.
20230914_073752 ESGEEs Harley 750 sida i översvämings skit.jpg
2 veckan Harley sida och JD hos firma, dock tar det tid nu vilket är oroande för är ju snart kör tid ute. Sen ska min 1962 Panhead och min Mathless med åtgärdas med.
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Skriv svar