Jo håller med Micke.S om att värdet på kickkompen påverkas i hög grad av slitaget på cylinder, kolv, kolvring och vilket ringgap man har. Sen också hur stark man är att kicka runt motorn...mera fart & snurr med kicken ger högre Komp. En sliten cylinder ger bättre Komp men några droppar olja i cyllen!
Angående tändstift skulle jag välja nu när det är så varmt ute typ NGK.9. Vintertid kan NGK.8 gå jätte bra...
Om cylinderfotspackning. Så har Biltema oljepackning ark på 1,0.mm tjocka, vet ej om du har någon fotpackning.??
Har alldrig hänt mig i.a.f att jag fått så hög Komp. Brukar ta bort cylinderfotspackningen för att komma mera rätt.
Endast kört med Biltemas flänstätning funkade till och med att De/Mo cylinder utan nytt klister (finns bättre klet).
Hur jag gör, efter kollas klämspalten med blytråd 1,0-2,0.mm tejpat ett krys på kolvtoppen, snurra lungt runt motorn på svänghjul.
Obs ej tenntråd.(för hård) den kan trycka ihop översta ringspåret , Allt dragen med rätt moment.
OBS värderna diffa och är olika det vanligaste, lägg ihop dessa 4 värden å dela med 4 = KLÄMSPALT.
Mät alla 4st ändar som ska bli klämda(plattare) med micrometer (allt Digitalskjutmått).
Alldrig hänt mig att värderna är exakt lika annars är det = KLÄMSPALTEN.