Justering av Bing 15
Postat: 27 jun 2021, 19:20
Hej,
Jag får inte till justeringen av en NTS Kina Bing 15 på en Flinta Steg 1 cylinder.
Upplever att tomgången inte ändras nämnvärt oavsett om jag höjer trotteln med bottenskruven eller höjer via vajerjusteringen på flottörhusets lock.
När jag skruvar in det justerbara huvudmunstycket sticker varvtalet snabbt.
Förstår inte om det är nålens läge som är fel (2 andra hacket nedifrån) eller något annat?
Nu är det bestyckat med Kina-nålen och ett NOS Bing 2,15 mm nålmunstycke efter tips från någon som anser vara "kunnig"
Det justerbara huvudmunstycket är det som satt i förgasaren från kartongen.
Med nuvarande huvudmunstycksinställning så rycker den på mellan och fullgas så jag behöver skruva n huvudmunstycket ytterligare för att få en jämn gång.
Men då blir tomgången alldeles för hög.
Med andra ord - jag får inte till avvägningen mellan tomgång och halv/fullgas.
Alla tips mottas med glädje!
MVH "Stockholmare"
Jag får inte till justeringen av en NTS Kina Bing 15 på en Flinta Steg 1 cylinder.
Upplever att tomgången inte ändras nämnvärt oavsett om jag höjer trotteln med bottenskruven eller höjer via vajerjusteringen på flottörhusets lock.
När jag skruvar in det justerbara huvudmunstycket sticker varvtalet snabbt.
Förstår inte om det är nålens läge som är fel (2 andra hacket nedifrån) eller något annat?
Nu är det bestyckat med Kina-nålen och ett NOS Bing 2,15 mm nålmunstycke efter tips från någon som anser vara "kunnig"
Det justerbara huvudmunstycket är det som satt i förgasaren från kartongen.
Med nuvarande huvudmunstycksinställning så rycker den på mellan och fullgas så jag behöver skruva n huvudmunstycket ytterligare för att få en jämn gång.
Men då blir tomgången alldeles för hög.
Med andra ord - jag får inte till avvägningen mellan tomgång och halv/fullgas.
Alla tips mottas med glädje!
MVH "Stockholmare"