Garagebilder

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bara att lassa in! Man kan inte vara expert från början, men vi är massor här som kan hjälpa till och lära om du kör fast. Tycker det är jättekul att du är så intresserad som du är och det är bara positivt för hobbyn när unga grabbar vill lära sig mer om veteranmoppar.

Jag har en del moppedelar i datarummet, i Hörnefors där vi bodde tidigare hade jag flera mopeder inomhus. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Se till att det nu inte börjar lukta 2 takt och bensin i rummet, sprider sig det till resten av huset kanske dina päron börjar tycka mopederna inte hör hemma i rummet. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->känner igen det där med rummet...hade 1 trike (hemmabygge) inne på rummet, ihopmonterad, och 2½ dt50.....för ett par år sen...morsan var inte spec glad, men blev glad när jag sålde rubbet....Men nåväl....vad gör man inte när det är snö eller snorkallt ute? jo...man gör det bekvämt för sig inne... <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketsport: Jo, det är ju rätt sorts fordon dehär. Inte som dagens plastpulkor :P 50talet har jag dragits med in i då vi "har det stuket" hemma eller hur man nu ska uttrycka sig :roll:

Pop: Hmm, nu luktar det lite olja men Wunderbaumslukten har nästan "kört" över den :P Häst luktar det jämt hemma så de ahr inte så mycket att säga till om :mrgreen:

Neifelheim: Haha, Fint de :P Plastpulkan får allt stå ute, den är inte värd att ta plats inomhus :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1191
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är lite kort från min pillebod, trivselsamt stökigt och naturligtvis har man mopeder inomhus i huset hur skulle man annars kunna njuta av dom, står två kompletta och två i delar i ett rum här hemma.

Bild
I förgunden bruksisen GTS-77 och min orginal 76:a

Bild
Aktionbilder på lite pill på min GTS-73:a, skall nog på en cross motor på den 125 cc.

Bild
Objektrummet <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ett fint garage Johan Lat..ta gärna nån fler bild på din fina zündapp -76 skulle vara kul att se den..har ju själv en sådan stående i väntan på renovering..men min är ju blå.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1191
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Orkade inte bröta ut den helt fullt men här är två kort iallafall, moppen är så gott som helt orginal(fel handtag och ljuddämpare)

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->riktigt fin den saken är då säker...hoppas man kan komma igång med att renovera sin egen någon gång bara.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->då var min lösning på väggmonterad press klar..
Bild
Bild
Bild
Bild

sen lovade jag ju pälle en bild på min verktygstavla som jag tillverkat i 3mm plåt med svetsade krokar det kommer även bli en plåt på höger vägg där jag hänger avdragare samt övriga spec verktyg..
under bänken finns det en remdriven utsugsfläkt i en ljudisolerad box sedan ett skåp för elhandverktyg ovanpå skåpet finns ett fack för diverse metallspill "bra att ha mtrl" man drar bara ut hurtsen i dom två kromade handtagen så är överdelen på skåpet en 60x60 låda
sen är där en vanlig hurts där man har diverse gängprylar avdragare mm.mm.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bara att lyfta på hatten för doktorn... :) välorganiserat och bra i garaget..mycket smart ide med pressen.. :urock: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt garge å bra lösningar DR. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här kommer en till multigrunka :wink:
Den här kombislipen står på hjul så jag vänder helt sonika på den beroende på vad jag gormar med..
Bild
Bild
jag har gjort en adapter så jag får en chuck på ena sidan kan ju vara bra om man behöver polera ngt smått mm.
Bild
sen har jag även tillverkat en polerstation som man kan rulla ut i solen om man vill slippa dammet inne, huvarna går att haka lös om man polerar ngt skrymmande..
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilka grejer :shock: O vilka konstruktioner för att få grejerna att kunna användas på många olika sätt! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En klurig farbror det där. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jodu Hasse en riktig doktor kan ju operera de mesta... :mutt: skitsmarta ideer doc undrar om man inte måste ta efter iden med hjul på prylarna blir ju så mycket enklare att flytta dem dessutom... :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar