Hemmabyggen, Smarta lösningar...

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Hemmabyggen, Smarta lösningar...

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja efter att ha kikat runt lite här så märker jag att många har skapat och filurat ut smarta och praktiska lösningar som kan förenkla i garaget, det kan vara allt ifrån en special trasa till ett motorstativ,,, här tänkte jag hur som helst att man kanske kunde lägga upp sina ideer å tips till andra // Mathias.

Såg detta på nån annan sida och gjorde mig ett eget "blästerskåp"

Jag använde en plasttunna som stod å skräpa, köpte en pistol och sand på Jula. Där efter fixa jag några hål för händer, damsugare, och tilluft.
Jag använde insektsnät som jag vikte ihop några gånger som filter, och klippte av ärmarna på en gammal tröja där muddarna tätar bra emot handskarna. Såga till en plexi skiva som lock och så va de klart.
Några ynka hundra gick det till och funkar kanon för de mindre sakerna så man slipper sand i hela verstan.. Ja det va en grej de, fortsätt ni nu!

Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100
Inlägg: 539
Blev medlem: 27 maj 2008, 23:00
Ort: Mellerud

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken smart lösning !!!

En sån anläggning vill jag ha.

Hur har du kopplat pistol, dammsugare och grejer ???? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är de enkla lösningarna som oftast är de bästa!
Kanon tycker jag!!! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har jag en del prylar och hjälpmedel som jag har.

http://hallstamoppers.forum24.se/hallstamoppers-about128.html <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Behöver inte vara värre, snyggt jobbat! <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack skall ni ha.

hammonddme100: Än så länge har jag bara stuckit igenom kompressor slangen genom mudden och handsken, men har tänkt att fixa en fast snabbanslutning, har även gjort ett galler som jag har i och kan lägga på plåtarna som syns på bild.
Dammsugaren har jag kopplat mitt emot händerna genom att sätta en dammsugar muff, en sådan i gummi som kan krypma anslutningen gent emot andra maskiner om du fattar va jag menar :D
Sen tog jag plasten som blev över ifrån hålsågarna och satte som stänkskydd över gammsugar och tilluftshålen för att inte paja insektsnätet. <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sura: Mycket smarta grejer du har där!, Kanske vill Biltema köpa tillbaka sina verktyg för en bra slant nu när du gjort dom bättre :wink: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar