Yamaha DT
Re: Yamaha DT
Ser ändå lovande ut
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: Yamaha DT
Tog du fram till bak, eller...?
Re: Yamaha DT
Nä det var nog nån engelsk bakskärm som fick sätta livet till igår. Den fram, som var en bakskärm till Rex Sport, har inte kommit dit ännu.
Re: Yamaha DT
Synd bara att det inte går regbesikta ombyggda mopeder mera...så de blir trafiklagliga...
minns den regeln togs bort i smband med EU-mopedlagarna i slutet 90-tal som föråldrad
och ej nödvändig då ingen använde den.
Inhägnat område är inte skoj köra på...om man skall vara orädd farbror blå.
minns den regeln togs bort i smband med EU-mopedlagarna i slutet 90-tal som föråldrad
och ej nödvändig då ingen använde den.
Inhägnat område är inte skoj köra på...om man skall vara orädd farbror blå.
Re: Yamaha DT
Jo fast det här är väl en -82 eller nåt så jag behöver inte ha blinkers om jag inte vill. För blinkers är väl i så fall det enda som egentligen skiljer den från t.ex. en vanlig trimmad Dakota.
Re: Yamaha DT
Jag fick gången den idag!
Det var första gången, och förmodligen även första gången den gick på kanske 15 år. Men innan detta genombrott nämnde jag mina startproblem i ett par moppegrupper på FB. Där var alla som svarade mer eller mindre överens om att det (föga oväntat) var "packboxen bakom svänghjulet" eller i värsta fall den jobbigare på högersidan. Själv har jag inte med någon av mina nog närmare hundra avverkade moppar varit med om det där, och jag känner ingen som varit med om det, men på Yamaha och Honda var det tydligen inte alls ovanlig... Dock var så inte fallet med min utan det var reeden som var kass. Med nya grejor startade den direkt men gick lite knackigt innan den stendog.
Detta berodde i sin tur på att glömt bensinkranen, så nu ser jag åter ganska ljust på framtiden. Med lite tur kan jag ta en sväng neråt vägen imorgon. Funkar den någorlunda skall jag börja seriösleta efter en annan tank och montera bälgarna på gaffeln.
Det var första gången, och förmodligen även första gången den gick på kanske 15 år. Men innan detta genombrott nämnde jag mina startproblem i ett par moppegrupper på FB. Där var alla som svarade mer eller mindre överens om att det (föga oväntat) var "packboxen bakom svänghjulet" eller i värsta fall den jobbigare på högersidan. Själv har jag inte med någon av mina nog närmare hundra avverkade moppar varit med om det där, och jag känner ingen som varit med om det, men på Yamaha och Honda var det tydligen inte alls ovanlig... Dock var så inte fallet med min utan det var reeden som var kass. Med nya grejor startade den direkt men gick lite knackigt innan den stendog.
Detta berodde i sin tur på att glömt bensinkranen, så nu ser jag åter ganska ljust på framtiden. Med lite tur kan jag ta en sväng neråt vägen imorgon. Funkar den någorlunda skall jag börja seriösleta efter en annan tank och montera bälgarna på gaffeln.
Re: Yamaha DT
snabbt forserat, den är inte helt olik en gammal norton tycker jag.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: Yamaha DT
Blev för jäkla läckert med den lågmonterade framskärmen
Re: Yamaha DT
Fast Fs1-tanken blev inget vidare. Jag ville ju ha en lägre tank, men inte SÅ låg och särskilt inte låg på fel ställe. Jag få hålla utkik efter nåt annat.
En sån här...
En sån här...
Re: Yamaha DT
Hm har du en eller söker du den
såg att stötdämparna var bytta nu ?
såg att stötdämparna var bytta nu ?
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: Yamaha DT
Nä jag söker en. Skulle jag trilla över en sån där i aluminium blir det till att köpa en lott.
Ja jag fick byta ut dem ity de var för mjuka. Eller mjuka och mjuka, men de sjönk ihop aningens för mycket.
Ja jag fick byta ut dem ity de var för mjuka. Eller mjuka och mjuka, men de sjönk ihop aningens för mycket.
Re: Yamaha DT
Jo men det blir bra med Fs1-tanken. Jag skall göra det vita fältet lite kortare, men bucklorna behåller jag.
Fortsätter det att gå i rätt riktning med allt så tar jag nog även bort den svarta färgen på motorn och sätter på en solfjädertopp.
Fortsätter det att gå i rätt riktning med allt så tar jag nog även bort den svarta färgen på motorn och sätter på en solfjädertopp.
Re: Yamaha DT
En Yamaha behöver en annan Yamaha delar
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....