Crescent Raket

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Takko
Inlägg: 70
Blev medlem: 27 jul 2023, 12:12

Re: Crescent Raket

Inlägg av Takko »

Mixter skrev: 09 nov 2023, 20:11 Har du knackat bort och mätt?
Passar övre och dom i ramen så kan du kanske byta det andra, förövrigt såg dina lager helt ok ut tyckte jag.
Har du tvättat och synat dom.
Vad var anledningen till att du vill byta?
Inte knackat bort och mätt. Det som är på bild är ok, det andra hade ett par trasiga kulor. Pratade med mopedrenovering och de sa att tillverkningen har luggat nere sen Coviden härjade från den leverantören som gjorde lagerbanor och ringar till Raketer mm. Dom satser och styckdetaljer som finns passar lite nyare modeller och flakisar.
Men lagerbanorna är inte skadade så jag byter kulor, så hoppas jag det blir ok.
De nämnde också att det kommer börja tillverkas igen och det kan ju vara bra att veta.
Skulle det skita sig med kulorna då knackar jag bort banorna och justerar måtten med bussningar om det behövs. Men gör ett försök med kulor först i helgen om de landat på posten.
Takko
Inlägg: 70
Blev medlem: 27 jul 2023, 12:12

Re: Crescent Raket

Inlägg av Takko »

Nu är det nya kulor i ringarna. Gick som smort och all skit som satt mellan kulorna har nog hjälpt till och förstöra ett par. Lagerbanorna är fina så detta borde bli bra.
IMG_1443.jpeg
Användarens profilbild
Mixter
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 dec 2022, 05:16
Ort: Småland

Re: Crescent Raket

Inlägg av Mixter »

Blev ju som nytt 👍
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Takko
Inlägg: 70
Blev medlem: 27 jul 2023, 12:12

Re: Crescent Raket

Inlägg av Takko »

Mixter skrev: 14 nov 2023, 06:49 Blev ju som nytt 👍
Ja det blev inte så tokigt, provmonterade lite igår kväll och nu flöt det fint i gaffeln. Skall fixa till gummin mm på gaffeln sen kan man hoppa vidare. Har ett par hjul som behöver en del kärlek och lager mm. :D
Takko
Inlägg: 70
Blev medlem: 27 jul 2023, 12:12

Re: Crescent Raket

Inlägg av Takko »

Lite trögt med tid men äntligen lite garage. Bakhjul helt klart med nya lager och putsad trumma. Ytrost borttagning och blev rätt bra med hyfsat skick på 62 åringen. Nya däck o slangar inhandlat. Framhjulet har fått sig en omgång med, nya lager och puts. Ska spänna ekrarna med på något ställe. Gaffeln blev bra och nya gummi monterade. Nu får man se när man få tid igen 🤔
IMG_1460.jpeg
IMG_1462.jpeg
IMG_1461.jpeg
Skriv svar