Sida 1 av 4
Puch M5 Racing?
Postat: 04 feb 2010, 17:57
av stockis-70
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanke är fel att ställa in en Puch i garaget bland Ilon o Sachsen men har fått nys om en någorlunda komplett M5:a men blocket är sprucket finns det nån chans att få tag i ett sådant,motorn ser ju lite annorlunda ut än en vanlig puch. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 feb 2010, 18:02
av Matte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Puch och Racing i samma mening??? Har det verkligen hänt så mycket sedan jag var grabb på mitten av 70-talet?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 feb 2010, 18:56
av carl76
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men det är väl bara ytterkåpan på svänghjulssidan som skiljer,blocken är väl lika? <!-- </EdIndex> --></div>
block utförande ett och två
Postat: 04 feb 2010, 20:33
av Puchlasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.
Äntligen lite intressanta fordon. Antar att det är en M50 racing vi talar om, och att du menar nån av vevhushalvorna. Du skall hitta ett block av utförande ett, Dvs Dakota innan motornummer 9325038 eller Florida innan nr 9751717 eller Alabama innan nummer 9037408. men ändå av utförande VZ/V3. Då passar det. Alla colorado och Texas hade samma motor.
Finns hur många block som helst, förmodligen kan jag hitta flera i mitt garage, om du behöver. De är inte heller så dyra.
Köp den, men tänk på att det är Puch:s tyngsta modell och känd för att vara slö, åtminstone jämfört med andra Puch:ar.
( Vem blir först med att tycka att alla Puch:ar är det ?)
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 feb 2010, 21:07
av stockis-70
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där lät rätt bra imorgon ska jag dit och titta på den,nån som har nått prisförslag?Mellan tumme och pekfinger

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 feb 2010, 21:21
av Grannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Eftersom det är en Puch så är den värd massor....Men nog törs du betala
runt 4000:- för en någertsånär bra bruksis som inte är rostig eller bucklig. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 feb 2010, 21:29
av stockis-70
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då blir det lite eljobb o lite peng så får det bli,ingen moppe inge jobbat! <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Puch M5 Racing?
Postat: 04 feb 2010, 22:19
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
stockis-70 skrev:Kanke är fel att ställa in en Puch i garaget bland Ilon o Sachsen men har fått nys om en någorlunda komplett M5:a men blocket är sprucket finns det nån chans att få tag i ett sådant,motorn ser ju lite annorlunda ut än en vanlig puch.
Hej !
Inga problem med olika fabrikat under samma tak, iaf om man är något sånär vettig i skallen.
Utan att blanda in massa motornr å så , så är det enklast å kolla så att du får tag på ett block med ett främre motorfäste under vevhuset.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Re: block utförande ett och två
Postat: 04 feb 2010, 22:32
av Norman
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Caddylasse skrev:Hej.
Äntligen lite intressanta fordon. Antar att det är en M50 racing vi talar om, och att du menar nån av vevhushalvorna. Du skall hitta ett block av utförande ett, Dvs Dakota innan motornummer 9325038 eller Florida innan nr 9751717 eller Alabama innan nummer 9037408. men ändå av utförande VZ/V3. Då passar det. Alla colorado och Texas hade samma motor.
Finns hur många block som helst, förmodligen kan jag hitta flera i mitt garage, om du behöver. De är inte heller så dyra.
Köp den, men tänk på att det är Puch:s tyngsta modell och känd för att vara slö, åtminstone jämfört med andra Puch:ar.
( Vem blir först med att tycka att alla Puch:ar är det ?)
Lasse
Men skiljer inte motorfästena? Racing har väl ett bakre fäste mindre än dom andra modellerna, samt ett i framkant? <!-- </EdIndex> --></div>
Re: block utförande ett och två
Postat: 04 feb 2010, 22:38
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Norman skrev:
Men skiljer inte motorfästena? Racing har väl ett bakre fäste mindre än dom andra modellerna, samt ett i framkant?
Hej !
Jo, det nämnde jag i tråden ovan.
Det som sklijer är alltså att motorfästet på ovansidan, typ under förgasaren inte finns på M50'n men däremot har den ett främre fäste under vevhuset.
(Samma gäller förövrigt den 6vxl när den sitter på M50 JET så har den ett fäste under vevhuset å på Monza 6SL sitter det ett fäste på ovansidan som på "vanliga" motorer). <!-- </EdIndex> --></div>
Och jag som brukar säga att jag kan Puch
Postat: 04 feb 2010, 22:42
av Puchlasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får väl skylla på lackångor, då jag just kom in från garaget när jag svarade första gången.
Föregående talare har helt rätt, Racing har inte det övre fästet på motorblocket, så det kan vara lite lurigare att hitta, till och med i mitt garage. Men det finns, det har skrotats många Racing...
Artikelnummer på rätt Puchblock är 328.3.10.032.0 Det satt enbart på Racingen.
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 04 feb 2010, 22:43
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här syns det främre motorfästet som M50 har under vevhuset:
Dock ej någon av mina motorer på bilden då de är insnöade i garaget för tillfället
/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 feb 2010, 06:54
av carl76
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja där ser man vad man kan lära sig.fast jag har både dakota o racing har jag inte tänkt på det men har inte skruvat nåt med racingen. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 feb 2010, 21:26
av stockis-70
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var där o tittade idag den var riktigt risig och delarna spridda överallt omlackad i nått hammarrött motorn i molekyler framgaffel likaså,vet inte bjöd 1500:- + lite eljobb,får se vad som händer. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 05 feb 2010, 21:35
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
stockis-70 skrev:Var där o tittade idag den var riktigt risig och delarna spridda överallt omlackad i nått hammarrött motorn i molekyler framgaffel likaså,vet inte bjöd 1500:- + lite eljobb,får se vad som händer.
Ok.
Var det en svensksåld som varit blå från början eller har den varit röd som t.ex. den här?:
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>