Sida 1 av 1

Cylinder till Jlo FP50

Postat: 15 feb 2010, 18:03
av ilfred59
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag önskar köpa en cylinder till en Jlo FP50 i skapligt skick..
Mvh ilfred59 <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 feb 2010, 22:24
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har letat länge men ingen hittat.
Verkar vara lättare att få tag på en hel moppe eller möjligen en hel motor.
Problemet är bara att, om man köper på distans, man inte vet helt säkert att det är rätt cylinder på motorn utan att demontera. :? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 feb 2010, 21:26
av Grannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för skillnad på ILO cyllarna då? för mig som inte håller på med ilo :?: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 feb 2010, 21:33
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->FP50-cylindern har större insug. Den motorn var strypt på annat sätt.
Om man tar en FP50-cylinder till en G50 med en 12mm, eller 15mm, förgasare så går den jättebra.

Hade en sådan när jag var 15, och det var lääääääänge sedan som du vet Grannen :lol: Den gjorde 50 km/tim i stort sett överallt, uppför, på plan mark och nerför. Fick jag den som jag håller på med nu att gå så himla bra som den jag hade kommer jag att vara kanonglad. :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 feb 2010, 22:47
av Grannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar pangerva - då vet man iaf lite mera om dessa tingestar - dom är nån form av trimcylle då vad jag kan förstå.
Kanske 4kantigt insug eller?
Åja - såååååå länge sedan är det väl inte, högertrafiken la väl om då du fyllde körkort iaf :lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 17 feb 2010, 22:55
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var det den motorn nymans började med till nv 5 dom gick som spjut dom första årsmodellerna, tills farbror blå kom till fabriken och sa till att deras mopeder gick för fort.
sen kom någon strypning på dom, som va buslätt att plocka bort, för dom som visste hur man gjorde :P <!-- </EdIndex> --></div>