Sida 1 av 2

Lite bilder på nästan färdig E-Type

Postat: 21 mar 2010, 17:05
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag lovade bild på förlängning till pakethållare (Compact)
Bild
LIte bilder på min E-Type bromsslang och stötdämpare till gaffel är inte monterade.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
with a little help of my family. simon and mamma <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 17:07
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snyggt arbete du lagt ner på den moppen! imponerad over bromshistorian bak!! slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 17:17
av Nymans2013
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle vi kunna få en utförlig beskrivning på vad du har använt och hur du monterat det på bakbromsen. Funderar på om jag kan använda samma saker till att bygga hydraulisk koppling på Mamban, wirearna pallar inte den kopplingen, dom smäcker en efter en i den övre nippeln <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 17:25
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Huvudcylindern är från en modern flaka, avsvarvad i nedre ändan så pinnen kan vicka. Bakre från en Golf, som är hårdlöd så ena kolven sitter fast (den som är frammåt)Den andra är urborrade för att kulan till bromsstaget skall kunna "vingla" Fjädern håller endast en bricka för tätningsgummit som skyddar kolven. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 17:27
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skitfint, den moppen det är Conrad i ett nötskal, hur bra som helst slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 17:39
av Nymans2013
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Huvudcylindern är från en modern flaka, avsvarvad i nedre ändan så pinnen kan vicka. Bakre från en Golf, som är hårdlöd så ena kolven sitter fast (den som är frammåt)Den andra är urborrade för att kulan till bromsstaget skall kunna "vingla" Fjädern håller endast en bricka för tätningsgummit som skyddar kolven.
Cylinder till Golf har jag några stycken liggande, så det man behöver göra är alltså att spärra för ena kolven att röra sig och sedan ett stag som den kan putta på. låter enkelt, hur långt spel är det på kolven i din bromscylinder? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 18:11
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:?: en bit <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 19:07
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fanken conrad hur snygg som helst slider_score.gif inte det minsta avis hate-wall.gif mycket snygg färg på den visst är det candyorange ser då ut så på bilderna... :) impad av ännu en proffsrenovering av dig.. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 19:18
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att Conrad sitter på ett otroligt kunnande har ju ingen missat , men att kombinera det med att även bemästra finish är värt en dubbel :clapping: :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 19:24
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stfan på Syntema i Eskilstuna har lakerat.
Jag frågade honom vilken färg jag skulle ha, så han tog fram en färgkarta och jag pekade. Hans svar blev: Kom med bitarna jag har en kompis här nära som vi har lite affärer med, han blästrar så lakerar jag den. :shock:
Priset, en renovering av en Viktoriamotor.
Färg no?
Det är lite glitter i den. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 19:48
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjo, Raketaren har rätt, det är en candy variant. Kulören är Kawasaki 470. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 19:58
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grymt fin! :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2010, 20:09
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket imponerande! slider_score.gif Roligt med nya lösningar kombinerat med gammalt, som originaltutan.

Pakethållarförlängningen var mycket udda. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 26 mar 2010, 17:31
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hydralisk bakbroms var det bästa jag byggt när det gäller bromsar, fungerar utmärkt.
I dag var det provkörning och nerskitning. :cry:
Den vill ha mera mat, till kvart gas svarar den fint men sedan bööö.
Man kan inte påstå att den är direkt tam (men det är inte meningen)
Skall ner nu och leta munstycken och mata den mer, få se om den vaknar.
Men sex växlar var lite annorlunda än fyra. 22_yikes.gif <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 26 mar 2010, 22:19
av 2takt68
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är bara att :clapping: färgen är ju :Wow: så jäkla rätt ,mycket snyggt arbete <!-- </EdIndex> --></div>