Sida 1 av 1

Justerbart munstycke på Sachs?

Postat: 26 mar 2010, 23:27
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min undran är ju vem på Bing-fabriken som kom på den smarta ide'n att placera det på samma sida som gashandaget på Moppen? :pinocchio:

eller var det tänkt gashandtaget skulle sitta på vänstersida på sachs.. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 26 mar 2010, 23:57
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu var det inte någon på bing-frabriken som hadde tänkt att det skulle bli ett juserbart utan en smart svernsk långt senare. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 mar 2010, 00:11
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oftast kan man ju ta till högerfoten om man nu inte kör en raket... :bike_pedalare: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 mar 2010, 00:39
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Oftast kan man ju ta till högerfoten om man nu inte kör en raket... :bike_pedalare:
Det har jag faktiskt provat, med det bli så okänsligt att peta med skon där inne. Så det blev för lite soppa! :eh?: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 mar 2010, 00:46
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har för stora fötter :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 mar 2010, 00:55
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja nu kör man ju Raketare med kåpor staff_36-1 (behöver ju nästan aldrig justera iof.) men tex på Puch mfl är det ju på rätt sida vid finjustering tänkte jag :hmm:, min åsikt är, kör man orginal får man just. ofta, hyfsat trimmat sällan/aldrig.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 mar 2010, 01:01
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det håller jag med om...
Med en Originalmoppe så för du justera då den blivit varm. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 mar 2010, 01:10
av kondensatorn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:idea:

fixa ett sk semester gashandtag då kan man ställa på fullt och
släppa gasen å justera munstycket. ett råd glöm inte att titta föröver
under tiden. jag lyssna enbart på motorn vid ett tillfälle å vurpa utå helv :oops:
på indian hojjar satt gasen på vänster för att snutarna skulle kunna skjuta med höger för kännedom

mvh kondensatorn. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 mar 2010, 04:39
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kondensatorn skrev::idea:
ett råd glöm inte att titta föröver
under tiden. jag lyssna enbart på motorn vid ett tillfälle å vurpa utå helv :oops:
.
Jag åkte på magen över en motorhuv när jag ställde in munstycket. :bike_pedalare:
Jag tittade ner en kort stund och då var det en bil som körde ut nosen där jag skulle åka
Tur att man var 15 då och lite mer srtyktålig

:egg: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 mar 2010, 08:33
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan ju va på de viset att ställbart munstycke uppfanns efter förgasarns konstruktionsår. dom skall ju egentligen ha fast munstycke! eller e ja ute på fel spår! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 mar 2010, 08:37
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker det räcker med en lätt justering vår och höst.

:)


/ P <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 mar 2010, 08:47
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När det gäller munstycksjustering så måste jag ju lägga in den här
bilden som jag tog i Kungälv på cylinderloppet 2009:


Bild

:)


/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 mar 2010, 12:21
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2009 års snyggaste placering av "tutan"... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 31 mar 2010, 16:23
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:2009 års snyggaste placering av "tutan"... :lol:
:D Ja, tutan sitter fel, men motorn är Rätt! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>