Sida 1 av 1
Justerbart munstycke på Sachs?
Postat: 26 mar 2010, 23:27
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min undran är ju vem på
Bing-fabriken som kom på den smarta ide'n att placera det på samma sida som gashandaget på Moppen? :pinocchio:
eller var det tänkt gashandtaget skulle sitta på vänstersida på
sachs..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 mar 2010, 23:57
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu var det inte någon på bing-frabriken som hadde tänkt att det skulle bli ett juserbart utan en smart svernsk långt senare. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2010, 00:11
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oftast kan man ju ta till högerfoten om man nu inte kör en raket...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2010, 00:39
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Oftast kan man ju ta till högerfoten om man nu inte kör en raket...

Det har jag faktiskt provat, med det bli så okänsligt att peta med skon där inne. Så det blev för lite soppa!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2010, 00:46
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har för stora fötter

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2010, 00:55
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja nu kör man ju
Raketare med kåpor
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
(behöver ju nästan aldrig justera iof.) men tex på
Puch mfl är det ju på rätt
sida vid finjustering tänkte jag

, min åsikt är, kör man orginal får man just.
ofta, hyfsat trimmat
sällan/aldrig..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 mar 2010, 01:01
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det håller jag med om...
Med en Originalmoppe så för du justera då den blivit varm. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 mar 2010, 01:10
av kondensatorn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:idea:
fixa ett sk semester gashandtag då kan man ställa på fullt och
släppa gasen å justera munstycket. ett råd glöm inte att titta föröver
under tiden. jag lyssna enbart på motorn vid ett tillfälle å vurpa utå helv

på indian hojjar satt gasen på vänster för att snutarna skulle kunna skjuta med höger för kännedom
mvh kondensatorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 mar 2010, 04:39
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kondensatorn skrev:
ett råd glöm inte att titta föröver
under tiden. jag lyssna enbart på motorn vid ett tillfälle å vurpa utå helv

.
Jag åkte på magen över en motorhuv när jag ställde in munstycket.

Jag tittade ner en kort stund och då var det en bil som körde ut nosen där jag skulle åka
Tur att man var 15 då och lite mer srtyktålig

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 mar 2010, 08:33
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan ju va på de viset att ställbart munstycke uppfanns efter förgasarns konstruktionsår. dom skall ju egentligen ha fast munstycke! eller e ja ute på fel spår! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 mar 2010, 08:37
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker det räcker med en lätt justering vår och höst.
/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 mar 2010, 08:47
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När det gäller munstycksjustering så måste jag ju lägga in den här
bilden som jag tog i Kungälv på cylinderloppet 2009:
/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 mar 2010, 12:21
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2009 års snyggaste placering av "tutan"...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 mar 2010, 16:23
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:2009 års snyggaste placering av "tutan"...


Ja, tutan sitter fel, men motorn är Rätt!

<!-- </EdIndex> --></div>